kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Ett liv i lyx!

Publicerad 2012-07-29 22:02:47 i Allmänt,

Hemma igen efter en minisemester med bästa vännen Lena.
 
OJ, vad vi haft det bra. I lånad lägenhet med mycket bra kommunikationer till centrum i huvudstaden har vi haft en minisemester tillsammans. Inte varje dag vi får komma ifrån och bara vara en stund. Rå om oss, prata obehindrat utan att bli avbruten av barn och äkta hälfter, äta gott, shoppa, promenera och uppleva. Härligt!!
 
Har sett mycket av stan, handlat på rea (jo, massor), träffat släkten och myst i solen.
 
Vi har haft det toppen och lite till! Nu är jag hemma igen och möttes av kramar och glada barn och make. Skönt att vara här igen för det är ju här jag hör hemma. Nu väntar en vardag men ännu många semesterdagar innan arbete och skola börjar. Skönt det med!
 
Vet inte vad jag ska berätta just nu så jag lägger in bilder helt enkelt. De är visserligen tagna med min mycket enkla mobil men det får duga...
 
Började första kvällen med att dela med mig av en god vän.... ;D
 
 
I champagnebaren på PUB.
 
Nu är ju inte detta något som vi normalt skulle göra, jag och Lena.... men vi blev bjudna ;D
 
 
 
Lunchen! Så GOTT... och så MÄTT jag blev!
 
 
Se här - vi är vid slottet till och med!! Halloj Kungen!!
 
 
Blev en liten kväll på Mosebacke också tillsammans med fina kusinerna. Härligt att återse familjen efter så lång tid och att få en liten utekväll gjorde ju saken bara bättre. Dessförinnan hade jag och Lena blivit bjudna på god middag hos min farbror och hans fru tillsammans med kusiner m.fl.
 
 
Tog en god fika med glass och kaffe latte när vi behövde en paus i promenerandet. Mmmmm
 
 
 
Vid porfyrvasen på Rosendals slott. Himla trevligt ställe med fin trädgård! Soligt och varmt dessutom.
 
 
Imponerande - eller hur?!
 
 
Blev indisk mat på kvällen. Riktigt mums! Lite starkare chicken goa och en mildare chicken tikka masala (röda) och indiskt naan bröd. Mätta blev vi!!
 
 
Nöjd och glad efter minisemester med bästa vännen. En kaffe och titta på folk, prata och bara vara en stund. Man kan ha det sämre!
 
 
Så glad jag blir av att sitta och titta på bilderna från helgen. Härligt också att få komma hem och mötas av varma kramar av härliga familjen. Packat upp allt och delat ut till barn och make. Tror de blev nöjda. Fick njuta av makens härliga kaffe latte ikväll gjort av kaffet jag köpt till honom med irish cream-smak. Mmmmm.
 
Toan doftar av den härliga tvålen jag köpte på lush och i öronen sitter nya örhängen. Sönerna och dottern fick lite kläder och det införskaffades även två st pingisracket som ska invigas imorgon kväll om vädret är rätt. Det har satts upp utomhus-pingisbord vid skolan och då vi har nära blir det perfekt att cykla dit och köra lite. Funderar på att införskaffa en basketboll också och skjuta lite mål ;o)
 
Har kört en dag med plankor, för att få ihop veckans 5,  men annars har kroppen fått vila. Nu är jag träningssugen och med en nyinförskaffad träningstopp och shorts är det ju som upplagt för lite springa och lite styrka i veckan + plankorna såklart!! Eller hur Lena?! Kör hårt!!
 
Maten har ju blivit lite si och så och nu protesterar magen igen men väl hemma har jag läget under kontroll och ska försöka detoxa mig lite från laktos och socker. Blir bra!
 
Nöjd och glad ska jag nu göra kväller.
 
Ha det gott! / Ann-Mari
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela