kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

SOL - kanske

Publicerad 2012-07-25 09:23:12 i Allmänt,

Tammesjutton om det inte är både sol och varmt idag - på morgonen!! Wow!
 
Skrev en lista för dagen med saker att göra. Prickat av den första, har cyklat med pållan - check!
 
Nästa punkt är träning men det får komma efter frukost och barnväckning m.m.
 
Träningen idag får bli det den blir. Plankorna ska göras iallafall och denna vecka är det lite variation. Dag 1,3 och 5 är det tabataplankor dvs. rak planka 20 sek och vila 10 med 8 repetitioner. Vila några minuter och på't igen. Jag kör 3 set. Trodde det skulle bli ganska lugna gatan men icke. I och med att det är korta intervaller så är det bara till att spänna mer, tänka på tekniken och köra järnet. Det känns på slutet men det är väldigt skönt med variationen.
 
Dag 2 och 4 är det planka på boll och sidoplanka. Jag kör 3 olika varianter där men sidoplankan går jag ner till 30 sek på då det är höftlyft mm och det klarar jag inte 1 min på än.
 
Maken hämtar hem en crosstrainer åt mig idag. Hoppas det blir affär och hoppas den är bra för då kör jag lite sånt ikväll också :o) Bäst att inte bli bekväm bara, behöver ut och springa längs vägarna också. Får bli sånt imorgon förmiddag kanske....
 
Jag hoppas verkligen på en dag i solen. Blåser gör det lite men det är ok, det är VARMT!
 
Nu är det dags att fylla på förrådet i magen igen. Har lånat MASSOR av böcker om GI och stenålderskos. Ska bli intressant även om faktaböcker kan vara otroligt jobbiga att ta sig igenom. Jag ska verkligen försöka!!
 
Ha det gott!
 
/ Ann-Mari
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela