kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Gomorron eller goförmiddag?

Publicerad 2012-06-25 11:45:28 i Allmänt,

Åh, vilken seeeeeg dag.... och den har ju precis börjat!
 
Första semesterdagen! Seg, segare, segast.
 
Otroligt skönt att få vara hemma såklart men ändå... regnet öser ner... riktigt öser ner. Ingen ljusning i sikte och mitt humör påverkas helt klart.
 
Tänkte jag skulle pigga upp tillvaron för mina barn och göra lite leklera... gick sådär. Ambitionen fanns där men jag insåg för sent att jag hade lite för lite citronsyra så det blev kladd, kladd. När jag hällde i den gröna hushållsfärgen såg det ut som om jag rörde runt bladspenat. Va tusan!!
 
Läste receptet igen och insåg att hushållsolja också saknades, men det har jag inte ens hemma. Kan inte hjälpas, de får kladda bäst de kan - om de vill.
 
Just nu är det spel på maskiner som gäller.... Jag ska ringa lite samtal och sen blir det nog filmtajm för barnen och stryka tvätt för mig. Blir bra att få saker gjorda också. Har en massa böcker att läsa också...  hmmm... det lockar ;o)
 
Träning ska det väl bli idag också är det tänkt. Om regnet slutar får det bli springa, gör det inte det får det bli benträning. Känner mig taggad och vill köra - hårt! :o)
 
Ha det gott!
 
/ Ann-Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela