kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Härliga dagar!

Publicerad 2012-06-30 23:31:56 i Allmänt,

En semestervecka närmar sig sitt slut med en riktig fanfar!
 
Firade 14-årig bröllopsdag i onsdags och hela familjen var involverad. Blev en trerätters middag hemma med pannacotta till efterrätt. Nyplockade hallon toppade härligheten. Lovely!
 
Torsdagen blev det Falun med barnen då äldste sonen skulle kolla tänderna. Passade på att bjussa barnen på fika/glass. Tog en chai latte själv som var på tok för söt. Inget gott. Märks att jag vant mig av med mycket socker nu. Jag åt nötter då jag glömt min frukt i bilen. Sen blev det lite shopping och lunch med mormor på Max. Nice!! Gick superbra med tänderna också och det är lugnt ett tag nu, sonen nöjd!
 
Igår var det dags för maken och mig att få lite egentid. Vi har sån tur att vi har nära och kära som gärna hänger med våra barn såna dagar. Vi är otroligt tacksamma för det! Händer inte så ofta att vi gör såna turer men ändå.
 
Vi åkte till Uppsala och gjorde stan ett tag. Fikade gott, strosade bland folk och shoppade lite. Blev sen en god middag med indisk buffé. Supergott! Funderade på om vi skulle våga och såhär i efterhand är vi riktigt nöjda med att vi gjorde det! Blev en härlig helg med mycket prat och kärlek i luften :o)
 
Väl hemma väntade härliga barn och de hade också haft en riktigt bra dag!
 
Helgen är kantad av en del jobb men idag blev det en ridtur med de minsta barnen, i solsken dessutom. Altid skönt när vi kommer ut en sväng och både hästar och barn blir luftade. Behöver börja köra Vim också och hoppas kunna göra så imorgon. Lava börjar bli så fin nu. För bara en månad sedan tyckte jag att hon såg ut som skrutt... helt i obalans och oproportionerlig. NU däremot verkar det falla på plats för hon har fått hals och lite mer luft under bålen, lite ben och en fin hållning. Fina Lava, redan 2 år och en riktig pärla!!
 
 
Blev såklart träning idag också. Gick en PW ett par kilometer, sedan in på elljusspåret och joggade lite tills jag hittade en lämplig backe. Där blev det 6 st intevaller. Fortsatte jogga till nästa backe som var hyfsat brantare, körde 6 st intervaller där också. Lite vila och sen någon kilometer hem. DÅ var jag heeelt slut! Jag har inte kört intevaller så mycket förut och vet egentligen inte hur jag ska lägga upp det. Det var skitjobbigt men härligt i kroppen efteråt. Blev sen plankor, plana och något mer instabila med stöd i barnens plastgunga ute i gungställningen, där fick jag jobba lite. Känns som ett helt ok pass idag :o)
 
Mockade ut vindskyddet till pållarna medan jag eftersvettades så fick de fint också. In och åt lite keso och banan innan duschen och middagen.
 
Kvällen spenderades i soffan tillsammans med de minsta barnen och lite film. Jag försökte läsa lite bok. Har börjat på Johan Theorins senaste bok "Santa Psyko". Vet inte om jag kommer att gilla den eller om den blir lite "för mycket". Det återstår att se. Gillade verkligen hans tidigare böcker.
 
NU är klockan too much igen. Dags att sova.
 
Ha det gott!
 
/ Ann-Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela