kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Jag vill också ha en njutbar trädgård...

Publicerad 2012-03-29 09:20:35 i Allmänt,

Jag har hittat ett nytt favoritprogram på TV. Helt outstanding!! Jag är lycklig!

Trädgården är något jag ägnar stor uppmärksamhet på våren och försommaren... sen avtar trädgårdslyckan för min del när jag måste klippa denna enorma gräsmatta, bubba bort gräsklippet med ett antal skottkärror, rensa ogräset och röja bland alla torkade lupiner som sprider sig mer och mer för varje år som går.

Men det ÄR en otrolig lycka att ha en stor trädgård också, jag njuter av den och känner mig nöjd. Det är ett trevligt besvär allt som oftast.

I år vill jag försöka odla så mycket grönsaker jag kan få plats med och orkar sköta. Vi har halva mjölkpaket med frösådder stå överallt i huset där små gröna blad söker sig upp mot ljuset. Lycka!

I år önskar jag verkligen orka med min trädgård och att ta hand om allt det goda den ger. Jag önskar att vår skörd blir riklig och att jag kan torka och frysa in. Snart kommer nässlorna och årets första nässelsoppa ska kokas och ätas tillsammans med ägg av våra härliga och produktiva höns. Barnen gillar nässelsoppa och är lika lyckliga som jag när vi får gå ut med våra gummihandskar och plocka nässlor.

HÄR kan ni se det härliga trädgårdsprogrammet - Den Njutbara Trädgården.
Vet däremot inte om man kan gå tillbaka och se fler program men jag hoppas det för det är det helt klart värt!

Ha det gott!

/ Ann-Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela