kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Magsjuka in da house....

Publicerad 2012-03-30 08:48:01 i Allmänt,

Ibland klarar man sig och ibland inte.

Lillfia fick hämtas från dagis 10 minuter efter avlämning idag. Magsjuka.
Stackars lillfia!

Nu gäller det att sprita, sprita, sprita, vädra, vädra, vädra.
Jag vet ju att smittan redan kan vara spridd i huset, bland barnen och oss vuxna men vi gör så gott vi kan för att hålla bacillerna borta. Magsjuka i en familj är hemsk och när man är 6 pers så kan det dröja läääänge innan det är över om det vill sig illa.

Nu håller vi tummarna för snabbt tillfrisknande och att ingen annan blir sjuk.

Hmmm.... en hotellweekend med de 3 andra barnen låter helt ok just nu :o)

Ha det gott!

/ Ann-Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela