kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Fulladdad!!

Publicerad 2012-05-28 08:09:57 i Allmänt,

Jag har laddat mig - igen!

Känner mig fulladdad av vänskap, varma kramar, härliga fadderbarn och deras syskon. Fulladdad till tänderna av inspiration, motivation och ambition. Laddad med energi av själavård och relationsvård. Jag är på gång!!

Helgen inleddes med en hektisk dag i staden för diverse inköp och ärenden. Fick mycket gjort och var faktiskt hemma i god tid.

Hade planerats fiske på kvällen men det fick ställas in pga regnskurar och åska, istället fick vi förmånen att sitta ner hela familjen och spela brädspel och äta choklad. Man kan ha det sämre!

Lördagen började i racerfart med allt som skulle hinnas dvs. motionera pålle, städas hönshus, klippas gräs, plantera plantor och vattnas, tvätta tvätt som skulle torkas, barn som skulle badas osv, osv allt för att vi skulle iväg till vännerna i norr - äntligen!

Lillfia blev upplockad efter lunch och åkte iväg på sitt alldeles egna äventyr och av rapporterna jag har fått så har hon det strålande bra och trivs som fisken! :o)

Vi kom iallafall iväg, efter mycket om och men..... Resan gick bra och alla var nöjda och glada. Jag och maken fick lite tid att prata om ditt och datt i bilen, vilket inte händer varje dag direkt. Även det välbehövligt.

Väl framme i Älvdalen inledde vi med nostalgi av stora mått då vi plötsligt befann oss tillbaka på vår "gamla gata" igen. OJ, vilken märlig känsla. Men god... mycket god! Jag stannade där, hos Tina, medan resten av familjen åkte till det stora huset och boade in sig där hos Jörgen och några av de äldre barnen.

Blev en sen kväll med mycket härligt prat och ventilerande om ditt och datt, allt mellan himmel och jord. Så härligt att få träffas igen och också så himla skönt att bara kunna "börja där man slutat". Inget som känns ovant när vi träffas, allt flyter på. Känner stor tacksamhet över såna vänner!

På morgonen var de små barnen igång tidigt och ljudnivån rätt hög faktiskt :o) Men så härligt att få se dem alla igen. Känner mig inte så lite tantig när klyschorna haglar... " så stoooora de blivit"... ha ha. Men det är ju SANT! De har ju fasen blivit skitstora!! Alltså har mina också blivit det.... alltså har jag också blivit äldre.... njae... DET vete tusan!! ;o)

Många kramar av fina barn har jag fått, mycket prat med faddertjejjer och syskon om hur de har det, intressen och övrigt som pågår i deras liv. Jag har uppdaterat mig och laddat batterier. Dessutom hade vi en strålande sol hela helgen som gav en extra kick - underbart!!

Väl hemma väntade ett ostädat hus och en mycket sen middag. Vi kom i säng till slut och det där ostädade huset får jag ta hand om.... sen!

Ha det gott!

/ Ann-Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela