kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Shopping och återseende

Publicerad 2012-05-30 06:51:30 i Allmänt,

Har sovit för lite - igen. Hade önskat att jag kunnat hålla tiden igår, som jag lovat  mig själv. Blev inte så men däremot blev det riktigt bra träning och det är ju inte fy skam det heller. Jag är på gång igen och det känns så härligt!

Hade inte tänkt göra något större då jag var ganska trött men så fick jag ett springbegär och gav mig iväg. Sprang rundan på ca 3-4 km utan större problem, kunde ta i och spurta lite i uppförsbackarna. Väl hemma fick jag mer begär och fortsatte med en liten cirkel. Blev plankor av olika slag. plankrodd med hantlar, pilatesbollträning och Kb swings. Härligt svettig träning!!

Sen var det bara att hoppa i dusch, äta och fixa tvätten innan läggdags. Lite för sent - igen alltså men, men....

Blev en tur till stan med stora killarna igår eftermiddag. Kläder till skolavslutningen skulle inhandlas. Blev jeans, skjorta, "converse"-skor till äldsta killen och ett par nya jeans åt näst äldsta. Blev även en klänning (hör och häpna!) åt mig själv, en cardigan och en långskjorta. Rea såklart men kul att få något nytt för en gångs skull.

Blev ett besök på bibblan också. Handlade mat och åkte till slut hem.

Maken hade fixat middag och lillfia hade kommit hem från sina äventyr i Småland och huvudstaden.

Är så tacksam över människor i vår närhet som så uppenbart bryr sig om oss och vill vara en del av vårt liv. Lillfia tillbringade några dagar med sådana underbara personer. Hon fick ett riktigt äventyr med tågresa, Astrid Lindgrens värld, mer tåg och avslutade med ett 2-års kalas med tillhörande tårta!

Behöver jag säga att det var en mycket nöjd och glad lillfia som kom hem och med spralliga ben kröp ner i sin egen säng igår. Härliga hon som är hemma igen och härliga brorsor som längtat och hälsade henne välkommen.

Underbara ungar!

Snart är sommarlovet här och jag känner doften av syren. Midsommarblomstren blommar i dikena och jag blir helt uppfylld av lycka. Den blomster tid här kommer... med stormsteg!!

Ha det gott!

/ Ann-Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela