kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

VÅR!

Publicerad 2012-05-25 23:03:22 i Allmänt,

NU blommar våra äppelträd och jag njuter!

Det är nu, i denna tid, som jag glömmer allt jobb med beskärningar, plockande av ruttna äpplen på gräsmattan, alla äpplen i drivor som ska tas om hand, äppemosande, mustfixande och ringtorkande (men det har jag inte testat än.... ). NU njuter jag av vårt blommande paradis!



Det surrar och jobbas....



Efter en strålande solig dag kom stora mörka moln och bjöd på en ordentlig åskskur. Rensade luften helt klart!
Efter regnet kom såklart regnbågen....



Under tiden vi väntade ut åskan spelade vi brädspel. Så himla kul! Det var ett tag sen vi gjorde det nu, hela familjen, men ett tag var vi riktigt flitiga. Så härligt att bara vara tillsammans utan skärmar och annat som stör. Mysig fredag helt klart!

Fixade till hos djuren. Hästarna går ute på nätterna och mår gott. Fick spraya lite extra med insektsmedel efter regnet, hoppas det räckte så att de slipper krypen inatt.

Vim mår gott i sin hage och njuter av att få lite mer yta att springa på. Han ser så läcker ut när han blåser upp sig lite och blir riktigt maffig. Nu är han anmäld till Fagersta och går visserligen ensam i sin klass men det ska bli skoj att komma ut och roligt att få en bedömning på honom. Jag tycker att han är jättefin men vad domaren ser är ju intressant att veta.

Nu väntar snart sängen och imorgon en ny dag av sysslor. Jag börjar bli klar med sådden och utplanteringen nu. Kvar är tomatplantor, gurkplantor, smultron och en bondböna till. Har satt ut grönkål, mer bönor, pumpa, lök, purjolök och gyllenbär. Har sått morötter, bönor, sockerärter, squash, mangold, rödbeta, rädisa, ringblommor, sallad och spenat.

Potatisblasten börjar synas i hinkarna nu. KUL!! Har köpt lite blommor jag ska plantera också, passar nog på att så ett och annat frö i krukan också. Mangold kanske? Behöver hitta en ny plats till mina hallon, men var? Nu börjar det bli trångt :o)

Imorgon en ny dag och kanske lite träning också, vi får se.

Ha det gott!

/ Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Karin FitnessochHälsa

Publicerad 2012-06-05 16:58:13

Vilka fina äppelträd! Älskar denna tid!

Postat av: Ann-Mari

Publicerad 2012-06-05 22:52:12

Ja, vi har en bunt! Nu är de färdigblommade och vi får se om det blir ett fruktår i år också. Tack för påhälsningen! :o)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela