kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Äntligen fredag!

Publicerad 2012-11-30 19:19:25 i Allmänt,

 
Idag började jag del 2 av fixande här hemma. Först jobba såklart och sen ett stopp på den finfina butiken i grannbyn där de säljer såna jättemysiga prylar. Billigt också. Köpte en pytteliten julkrubba... får ta bild sen. Köpte även ett doftande grönt te som jag ska smaka av idag och en påse brända mandlar till maken :o)
 
Väl hemma var det mellis och sen direkt ut och hugga utegran och fixa granris. Granriset hänger jag upp på ytterdörren och stalldörren med ett rött band i... blir hur bra som helst och riktigt juligt. Granriset på marken vid trappen är inbjudande och lite granris i balkonglådorna på räckena blir fint med ljusslingor i. Jag hade kvar ljungen i lådorna och lät de vara kvar, det såg helt ok ut.
 
Imorgon ska jag ta mig an ljusslingorna till granen och riset... hatar trassel och misstänker att det blir en fajt!
 
Vi har fåt riktigt mycket snö nu och såklart var det till att ta kälken med barnen :o)
 
Lukas passade på att skotta lite :o)
 
 
Välkommen hem till oss!
 
 
Snöhästarna! Skönt med ren snö istället för äcklig lera!
 
 
Nu har vi mumsat i oss en god middag, dags för fas 3, dammsugning och skura golv. Känns nästan onödigt jobbigt ikväll men jag vet att jag kommer att tacka mig själv imorgon... och jag slipper städa mer på hela helgen! Tjoho!
 
Ha det gott!
 
/ Ann-Mari
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela