kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

NOG!

Publicerad 2012-11-27 21:19:50 i Allmänt,

Just nu känns det som om det är nog. Jag är trött och lider av ordentlig tidsbrist. VAR kan man klona sig?
 
Fy 17, det är inte kul såna här dagar.
 
Imorgon har vi HLR-utbildning på jobbet (Hjärt.- och lungräddning) och tro mig, jag tycker att det är viktigt - jätteviktigt. Däremot har min arbetssituation och överbelastningen här hemma gjort att jag inte hunnit läsa utbildningsmaterialet. Skit också!! Jag är nog den som kommer att köra ordentligt imorgon. Får hoppas att det inte är så allvarligt menat med det teoretiska utan mer det praktiska för det hoppas jag att jag klarar. Känns betryggande att jag inte dagligen jobbar med att rädda liv utan håller mig till det adminstrativa. Däremot vet man ju aldrig när det behövs, och då ska det sitta där - i ryggmärgen!
 
Idag blev det körning av barn till aktiviteter. Väl inne i stan passade jag på att komplettera mina hantlar. Köpte ett set till! Tjoho! Ser fram emot att träna imorgon :o)
 
Advent närmar sig och jag känner mest stress över hur jag ska hinna allt. Jag får tagga ner, det ordnar sig men ändå... denna tidsbrist. Suck.
 
Såg på TVs "Kan du slå en pensionär ikväll". Tycker det är så bra. Idag handlade det dessutom om underviktiga, mycket intressant!
 
En av pensionärerna heter Gudrun, jag älskar hennes ord... de kommer att föra mig fram mot min egen ålderdom -
"Jag kommer att leva länge men dö ung" - Jajjemen!!!
 
Ha det gott!
 
Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: felicia

Publicerad 2012-11-28 22:17:13

skulle oxå vilja klona mig själv just nu.. fan ibland undrar man hur man ska hinna med allting!


Svar: Ja, vissa dagar är hopplösa. Planera och priorietera och inse att världen inte går under om det inte blir som man tänkt sig... framförallt det sista, har funkat för mig :o)
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela