kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Stukad fot och lite svett!

Publicerad 2012-11-29 06:33:53 i Allmänt,

Varje gång de ringer från skolan under arbetstid får jag hjärtat lite i halsgropen. När jag igår såg numret på mobilen... skolan ringer... var det bara en tanke jag hade - magsjuka. Den äckliga hemska sjukan härjar och förfasar. Nu var det tack och lov inte det utan 11-åringen som hoppat från en gunga och gjort illa foten.
 
Bara att sätta sig i bilen och hämta gullungen. Tillbaka till jobbet (vårdcentralen) och låta doktorn titta. Blev remiss till röntgen och en tur till staden. Han hade riktigt ordentligt ont i foten och kunde inte stödja. Jag fick agera krycka och vi tog oss fram bäst vi kunde. Jag stöttandes som en makaron och han hoppandes på ett ben. Han såg lite ut som Dagge i Richard Scarys tecknade serier för barn, masken med ett ben ni vet.....
 
Hur som helst så var det ingen skelettskada tack och lov men jag gick iallafall till akuten och köpte en krycka. Han övade hela kvällen igår och fick in snitsen rätt bra faktiskt. Hoppas på snabb bättring!
 
Snö fick vi igår också, hurra! Det är fortfarande ganska varmt så vi får väl se hur länge det ligger kvar. Blev väl några cm iallafall. Bara att det blir vitt och fint på marken gör så mycket. Vore det tjäle också så kunde vi få slippa geggan... önsketänkande!
 
Middagen blev en supergod paprikasoppa. Det var coachen som tipsat på sin sida, läs HÄR. Rekommenderas, jättegod med fetaost till.
 
På kvällen blev det, såklart, träning igen. Körde kettlebellspasset. Ett ganska tufft intervallpass med styrka och som jag känt riktig hatkärlek till. Igår kände jag mest bara kärlek. Det gick jättebra och jag kände att jag nu mera kunde koncentrera mig på tekniken i övningarna istället för att bara klara av dem. Härlig känsla!
 
Efter träningen blev det nyttig banankaka med keso och hallon, värmda i ugnen och en kopp grönt te. Sen festade vi till det lite jag och maken med B&J glass....... aaaahhhh, SÅ gott!
 
Idag en ny dag som börjar med jobb och sen hem och storstäda inför advent! I helgen väntar bakning och pyntning. Tjoho!
 
Ha det gott!
/ Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Sofia - ett bättre du

Publicerad 2012-11-29 10:19:50

Mmmm vad gott det låter med paprikasoppa! Och stackars liten med foten, hoppas han blir bättre snart!

Svar: Soppan fick högt betyg! Riktigt god och lätt att göra! Fossingen är bättre idag och han kan stödja litegrann. Känns bra!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela