kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Fullt ös... medvetslös

Publicerad 2012-10-25 20:22:24 i Allmänt,

 
Ungefär så känns det nu. Veckan har varit otroligt intensiv med byte av journalsystemet och jag är trött. Riktigt, riktigt trött.
 
Inte blev det bättre av att jag har ett förkylningsvirus i kroppen... bläk!! Jag skulle ju träna ikväll. Min nya kettlebells behöver luftas och musklerna jobba. Jag ville ju. Nu går det inte. Är så trött att jag känner mig halvt... ja, medvetslös.
 
Imorgon är det fredag och den är SÅ välkommen. Helgen innebär gårdsjobb och klädpyssel. Dags att förbereda sig ordentligt inför vintern. Jag har plockat fram det mesta men det ska ändå kollas över vantar osv. Den första snön föll hos oss ikväll och snart står det inte på förrän det är vitt på marken. Jag är aldrig redo.... bara fryser. Ush.
 
Lillprins bus var till tandläkaren idag. Duktiga han fixade allt utan bedövning. Var ju inget stort ingrepp men det är ju som det är med alla slangar och annat grejs i mun. Gick strålande. Duktiga han!
 
Nu ska sängen bäddas och jag ska ta en dusch. Sen blir det nog lite Ben & Jerry innan läggdags. Tror jag behöver det ikväll...
 
Lite bilder:
 
Hösten är bara för underbar ibland. Var tvungen att stanna och föreviga härligheten.
 
 
Undrar om detta är ett bra resultat... har ingen aning... det var ett jobbigt pass men jag är laddad till nästa gång :o)
 
 
Uppladdning på jobbet. Ibland behövs en pepparkaka ;o)
 
 
NU ska jag bädda, sen är det snart gonatt!
 
 
Ha det gott!
 
/ Ann-Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela