kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Måndag

Publicerad 2012-10-29 22:43:36 i Allmänt,

 
Puh... vilken måndag!
 
Här kom andra laddningen snö med besked!! Vilket snöfall! Vet inte hur mycket det blev egentligen men sidådär 1 dm på sina ställen skulle jag tro. Det är alltid ovant att ta sig fram på moddiga och hala vägar.. men man vänjer sig.
 
Jonas hade fixat lite snöskulpturer här hemma. Den enda av de två hemmavarande barn som ville gå ut idag. Äldste sonen vägrar.. tonåring!
 
Så blev vi av med två av årets kycklingar också. Trist. Det finns något virus som tar några djur varje år och som, vad jag har förstått, inte är alltför ovanligt. Men trist är det iallafall.
 
Måndagen på jobbet var ganska kaotiskt. Blir så trött i huvudet av allt sånt. Springa hit och dit, fixa här och där och försöka prestera något också. Puh. Ska bli skönt att vara lite ledig i veckan.
 
Träning blev det också ta mig tusan!! Blev ett helkropp styrka idag med mycket låg motivation och energi. Det tar på krafterna att INTE träna i ett par dagar. Förkylningsviruset verkar ha dragit vidare och nöjd är jag med det. Nu kör jag!! Har bestämt att ta en månad coaching till, sen kör jag på egen  hand en tid igen. Blir nog bra. Jag är nöjd med coachen och det är riktigt skoj och bekvämt att bara göra som man blir tillsagd, lita på proffsen :o)
 
Imorgon är det hästdag och de små pållarna ska få flytta hemifrån en tid. Vi behöver ordna med platserna här hemma så Karinas fodervärd upplåter lite plats åt dem så länge. Sen får de såklart flytta hem igen.
 
Nu lockar sängen... zzzzz
 
Fullmåne... men den ser ju inte speciellt skrämmande eller stor ut på den här bilden... likväl är det den som lyser ovanför vår gård :o)
 
 
Ha det gott!
 
/ Ann-Mari
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela