kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Nya utmaningar!

Publicerad 2012-10-28 19:44:31 i Allmänt,

Känner att fokus har skiftats lite och undrar hur det här ska gå.
 
Har inte tränat på ett tag nu då jag kände av ett förkylningsvirus. Verkar som om det håller på att ge sig av och glad är jag för det! Träningstajm igen alltså. Ikväll blir det plankor, imorgon kör jag!
 
Igårkväll (natt) fick vi hem Sunes halvbröder. Släppte ut dem tillsammans idag. De är så olika men så fina allihop. Kan knappt fatta att vi nu har hagen full med quarterhästar. Nåja, de är ju INTE våra utan ska ridas till/ridas in för försäljning. EN av dem ska stanna dock. Ska bli spännande att se hur denna tid förlöper och hur jag ska kuna fokusera på allt från jobb till tränning och hästar. EN av pållarna är min favorit. Har alltid varit och kanske kommer han att förbli det. Vi får se. Jag har aldrig ridit honom men jag SKA. Det är nog min nya utmaning rent mentalt, att våga hoppa upp på en häst igen. Våga rida och våga bara hänga med.
 
Jag har ju lite svårt att inte bli för fokuserad på EN sak, nu vill jag fortfarande träna men även träna mig själv och en häst. Spännande och skrämmande på samma gång.
 
I helgen i övrigt har det varit kompislek för lillfia, gårdsstädning för mig och bara vara för resten av barnen. Maken har jobbat men idag var han hemma och vi kunde ha lite lugnt tillsammans hela familjen. Skönt!!
 
Helgen i bilder:
 
 
På väg ut i kylan... brrr..... men en kram värmer alltid!
 
 
Kaningos. Han fann sig med att få gunga också det lilla trollet.
 
 
Även de äldre kom ut i solen en stund.... det var lite lek och lite djurpyssel ;o)
 
 
Mys även för mig och pållan.
 
Stalljobb såklart... puh!
 
 
Hi hi ... idag var jag och lillfia och red på fina Karina som nu är utlånad. Mysigt tyckte vi alla tre!
 
 
Sunes halvbröder är här!
 
 
Rimfrost imorse!
 
 
Idag blev det korvgrillning till lunch. Mycket poppis och ett välkommet avbrott i allt jobb. Mmmmm!
 
 
Gjort höst i trädgårdslandet. Tappade verkligen all inspiration på slutet så det var en del att ta reda på. Hoppas på bättre uthållighet nästa år :o)
 
 
Skörden! Nu blir kaninerna glada :o)
 
 
Imorgon börjar höstlovet på riktigt har barnen sagt. Själv ska jag ju jobba i hela två dagar nästa vecka. Puh... HUR ska jag klara det??!! ;P
 
 
Ha det gott!
/ Ann-Mari
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela