kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Gårdsfix och kalas!

Publicerad 2012-09-30 20:48:45 i Allmänt,

Det har varit så skönt att äntligen få helg!! Som jag längtat!
 
Idag är nog första dagen jag varit hyfsat pigg på länge. Hjälpte nog upp med ett riktigt trevlig väder också.
 
Gårdagen förflöt med fint besök på dagen. Bjöd på lite lunch och fika och sen blev det gårdsfix. Alltid trevligt med besök av den sorten, blir glad och varm i själen :o)
 
Dagen idag bjöd på detsamma faktiskt. Maken hade bjudit hit sin familj som en överraskning. Lite svårt att ha överraskningar av den sorten hos oss då det ska fixas mat till så många fler osv. men ändå. Trevligt kalas blev det med fin present dessutom. Nu är jag begåvad med en smartphone! Hoppsan! :o)
 
Jag är inte speciellt tekniskt lagd så det ska bli spännande att se hur jag fixar detta. Något jag gillar däremot är ju att kunna ladda ner appar framöver. Tabata tex. kommer ju att bli mycket lättare :o)
 
Maten i helgen har varit underbar. Igår till lunch fixade vi soppa på butternut squash och kokosmjölk - GOD! Till det blev det våfflor och bröd, inte till mig dock utan jag nöjde mig med ett ägg till soppan. Till efterrätt hade det bakats äppelkaka och gjorts hemgjord vaniljsås och jag fixade en egen variant på äppelpaj i liten form gjord på mandelmjöl och kokosflingor. Till det laktosfri vaniljsås. Mmmmm!
 
Till middag slog maken på stort och bjöd på rådjursfilé och rådjursbiff med rotsaker i ugn och rödvinsås. Ooooh himmel, vilken mat!! Till kvällen blev det lite godis och då hade han köpt finchoklad till mig. Goa han!
 
Idag blev det gulaschsoppa och bröd (finncrisp till mig) till lunch och till fika hade gästerna med sig en frukttårta. Härligt. Jag tog en smal, smal bit tårta och sen gjorde jag en äppelpaj enligt gårdagens recept. Mumsigt det med!
 
Blev lite gårdsfix idag med men inte mycket. Satt en stund i solen iallafall och njöt! Härligt!!
 
Har plockat ihop lite äpplen och hoppas kunna göra äppelmos någon dag. Vi har inte mycket äpplen i år så det gäller väl att passa på. Vill försöka plocka lite mer lingon och svamp också. Längtar ut i skogen!!
 
Imorgon är en ny dag och en ny vecka. Jag ska till ultraljud i slutet av veckan... ingen bebis den här gången dock utan en koll på lever- och gallvägar+ bukspottkörteln i o m att jag hade så ont i magen förut. Får se om det syns något nu då....  Mår ju hyfsat bra nu iallafall och det känns ju bra.
 
Hepp, nu är det dags att bli smart med min nya telefon!
 
Ha det gott!
/ Ann-Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela