kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Ny dag, ny trötthet

Publicerad 2013-04-29 08:01:05 i Allmänt,

Känner att jag börjar komma på banan igen efter dagens första kopp kaffe.
 
Trodde väl aldrig att jag skulle börja dricka kaffe alls i livet men se det gjorde jag! Helt ok tycker jag om intaget är måttligt!
 
Helgen blev faktiskt bra. Igår var vädrets makter lite emot mig och blåste bort alla planer på att kratta löv. Blev istället krattning på gårdsplanen så det blev så fint, så fint! Maken hjälpte mig att mocka ur vindskyddet och göra fint åt pållarna. Hönsen fick rent och snyggt och likaså kaninerna. Skönt! Dessutom hjälptes vi åt att städa huset och det var otroligt skönt att slippa göra det själv denna gång. Kände mig lite under isen och mådde lite knepigt. Förkylningsvirus på gång?
 
Saga och Lukas lekte med sina kompisar igen och Jonas och Simon slappade mest när de inte var ute och hjälpte till med djuren.
 
Hade önskat att jag kunde haft lite mer energi för idag känner jag att jag gärna fått mer gjort. Svårt att hinna med i veckorna också. Har lite fix att göra inför imorgon också (valborg), behöver samla ihop lite mer att elda på högen som växer i hagen.
 
Vi har inget speciellt valborgsfirande i vår familj eller i vår by, ibland åker vi till den "stora" majkasen där idrottsföreningen håller i firandet och låter barnen handla lite godis och fiska i fiskdamm. I år blir vi nog hemma och har bjudit hem makens bröder på lite grillning istället. Får se om de kommer och hur många i så fall. Blir nog bra för jag känner mig inte riktigt på topp, är fortfarande trött och känner av stressen av för många måsten just nu.
 
Det är en viss frustration att känna en stress över sin egen livsstil och de val vi gjort med djuren och gården. Skulle önska att jag bara kunde bryta med mitt externa jobb och bara ägna mig åt gården och att producera något här hemma men just nu är det bara en utopi, en dröm. Å andra sidan är ju drömmar bra de också :o) Mitt i känslan av att vilja göra mer fysiskt så växer också en längtan av att bara få slänga mig i soffan, ensam hemma i tystnaden och läsa en bok, se en film eller lyssna på den där ljudboken som jag aldrig hinner annars. Att bara få vara. Trycka på paus. Ladda batterier och få se en utvilad och pigg dam i spegeln en  morgon. Mmmmmmmm DET skulle vara så skönt!
 
Balansen är lite ruckad och jag behöver nog hitta rätt i vågskålarna snart känner jag. Önskar iallafall våren varmt välkommen för med den kommer ju lite extra kraft och styrka. Hurra!
 
Ha det gott!
/ Ann-Mari
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela