kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Pulkabacke, cupcakes och karate

Publicerad 2013-02-28 22:49:47 i Allmänt,

 
En god sammanfattning av dagen med ett undantag... soooool!!
 
Samlade ihop barn och liten matsäck efter frukosten och iväg till vår "klint" där barnen kan åka pulka, bob och slalom. Vi är ingen skidåkande familj (tyvärr) så det blev bob för vår del. Började i "stora" backen där barnen kan lära sig åka första gångerna, innan de åker i stora backen med knappliften. Huuuuu, vad fort det gick. Ställde mig på bromsen länge innan jag vågade släppa. Harig jag är.
 
 
När skidbarnen började droppa in flyttade vi oss till den mindre backen. Sen blev det fika och därefter tappade killarna intresset. Jag och Saga åkte vidare ett tag men efter några timmars utflykt bar det av hemåt igen. Väl hemma blev det en paus på farstubron i solen. Så skönt!
 
Saga bakade cupcakes och jag lagade mat. Sen åkte vi vidare till stan och alla följde med. Bokrean innan karateträningen. Sen hem och fixade kvällsmat. Äggmackor, gröt och vårrullar, helt ok.
 
På vägen hem fick jag stanna på vägen och väja för vildsvin!! Ush. Gillar verkligen inte de djuren. Tack och lov var det en bit hemifrån och vi har dem inte härikring - än. De kan stanna där de är!
 
Pratade lite med maken på kvällen. Där han är var det blåst liksom här. Det friskar i rejält.
 
Nu har jag vikt tvätt och betalat räkningar och äntligen får jag gå i säng. Så skönt! Jag är rejält trött ikväll efter alla bravader idag men skönt med frisk luft och massor av sol. Barnen har blivit solpussade, röda kinder och näsa :o)
 
Fler än jag som gillar sol och vår!
 
 
 
Hönsen gick frivilligt ut idag. Nöjda och glada!
 
 
Pållarna är ruskigt varma nu. Karina (höger) fäller massor medan Lava (vänster) håller stenhårt i sina hårstrån. Suck. Har inplanerad utställning om 1 månad(!!) och det vore ju skönt om hon kunde se hyfsad ut tills dess. Just nu är hennes päls enorm och jättelång - överallt! Lossna!!
 
Har en tonåring som ska fylla ett år äldre snart. Känns konstigt att maken inte är hemma vid en sån stor händelse. Tack och lov kommer kära vänner på besök och fyller upp huset så kalas blir det ändå. Undrar om den äldre generationen kommer att höra av sig. Jag bara hoppas.
 
Det där med relationer är inte alltid lätt och jag har lätt att ta på mig skulden för att kontakter inte löper på eller att det fixas hit och trixas dit. Behöver verkligen komma över det där för det känns som ett påtaget ansvar som jag egentligen inte vill ha eller behöver. En relation innehåller ju fler än bara en person och ansvaret borde ju då även delas.. och ändå känns det som om det hänger på mig. Märligt fenomen. Bort med det och in med nya friska tag. Ett hejdundrande firande ska det iallafall bli - sådeså!
 
Imorgon är det hemmadag och jag hoppas avsluta några projekt jag har påbörjat. Ska även slappa och läsa lite, städa lite och mysa med mina ungar!
 
Ha det gott!
 
/ Ann-Mari
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela