kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Sportlovsonsdag

Publicerad 2013-02-27 19:39:00 i Allmänt,

En helt ok dag idag.
 
Tonåringen vill ju inte göra något alls just nu utan mest sitta inne och läsa, spela dator eller se på TV. Suck.
Nåja, min tonårskonsult (bästa vän) fick mig att inse att jag måste släppa greppet och låta det flyta på. Bara att gilla läget. Sagt och gjort, men med min egen twist. Han fick lite uppgifter att lösa medan vi var borta och det hade han ju gjort.. hyfsat iallafall. Duger bra! Engagerad kan man dock inte kalla honom men har man lov så har man.
 
Jag tog de yngsta och gick på bio. Solen strålade utanför och värmde som aldrig förr. Då stänger jag in mig i biomörkret. Ja, vi prioriterar ju olika ... hmmm. Men det var idag eller inte alls så vi bara gjorde't. Såg Sune i Grekland och den var väl hyfsad. Inte jättebra men hyfsad. Ganska pinsam och rätt ... vuxen, tycker jag. Tycker de andra filmerna har varit mer på barnnivå i humor osv.
 
Mellansonen hade med sig en kompis till stan och de gick i affärer och fikade medan bion pågick. Sen gjorde vi lite ärenden, köpte pizza och åkte hem och åt. Jag åt gårdagens rester men fuskade med lite pizza också... får se hur maggen är imorgon....
 
 
 
Satte mig en stund på bron och drack kaffe. Första gången i år som jag kan sitta ute utan att frysa på mig. Så underbart!!
 
 
Ut till pållarna en stund och longerade Karina. Höll inte på länge men hon blev SÅ trött. Har dålig kondis och massor av tjock päls. Hon fick ha täcke inatt. Lava var jätteduktig och fattade snabbt vad jag ville. Duktiga hästar!
 
 
Tog in en drös ägg igen. De där hönsen producerar som aldrig förr. Skulle inte bli förvånad om de börjar lägga sig att ruva snart. Åtminstone när de väl får gå ut i vårsolen.
 
Saga hjälpte mig att kvällsfodra pållarna och sen ringde maken och vi pratade en god stund. Bomull för själen!
 
 
Nu väntar kvällsmål och sen hänga tvätt. Imorgon ska några av barnen prova på pingis och sen är det utflykt på eftermiddagen. Lovely!
 
Ha det gott!
 
/ Ann-Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela