kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Inga sensationer...

Publicerad 2013-01-29 21:13:21 i Allmänt,

Idag har jag verkligen inte presterat på topp. Kom i säng på tok för sent igår, fastnade i ett program om kvinnor i Pakistan (tror jag det var) som utsatts för syraattacker. Jävla skit!! Så otroligt grymt! Jag blir så art.. ångande, rasande arg och vilken maktlöshet. Så underbart att se slag som vinns av dessa kvinnor varje dag, hopp som föds och ett land i förändring. Långsamt men ändå. Människor som hjälper och ger.

Många tårar föll kan jag säga. Att till och med ge sig på barn och ungdomar... finns inte ord!

På jobbfronten intet nytt.. bara att köra på efter bästa förmåga.

Hemma blev det pannkakor. Lite vimsig i skallen för jag glömde äggen i smeten.. ha ha. Tyckte de hade en konstig färg bara... sen kom jag på det. Gick bra ändå, alla åt och smaskade.

Gjorde bovetegaletter åt mig och maken. De var sådär. Helt ok men en lite konstig konsistens, gummiaktig. Fyllde dem med stekt spenat, grillad kyckling, oliver, sparris och annat gott. Ok, men inte mer.

Nu ska jag i säng. Skicka de stora barnen att göra sig i ordning och så får jag soooova. Lovely!!

Ha det gott!
/ Ann-Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela