kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Premiär!

Publicerad 2013-07-30 14:55:40 i Allmänt,

Puh... sitter här och pustar ut. Nerverna slappnar av och jag försöker summera.
 
Idag har vi haft premiär här hemma med lite turistridning. Fick förfrågan om en liten pojk som ville rida en stund och det undrades om vi hade möjlighet. Javisst sa jag, såklart. Pinglan fick rycka in då Karina har hovböld och är lite halt än. Det undrades senare om även mamman i familjen fick rida. Mer tveksamt där då jag haft Emerson så kort tid men jag sa ja ändå, skulle ju inte göra något avancerat och jag gick ju med.
 
Familjen kom och vi fick prata engelska då de kom från Holland. De borstade och vi sadlade och red ut. Allt gick toppenbra! Mamman ville dessutom rida lite på egen hand och fick galoppera trygga Emerson på ett fält. Det var verkligen en chansning men sedan jag förvissat mig om att hon tyckte det var ok så körde jag på... friskt vågat osv.
 
Emerson har verkligen visat att han kan och bara 1 gång skyggade han för ensilageplast som låg på vägen men han gick bara lugnt in på fältet bredvid. Bara att hålla god min och hänvisa till var de kunde gå tillbaka till vägen :o) Pratade lite om vår fauna längs vägen och mamman berättade lite om Holland osv. Nu i efterhand vore det jättekul att fått veta mer men det var ju deras upplevelse som var den viktigaste :o)
 
Lukas skulle gått med och lett Pinglan men hon började buffa och han tyckte det var jobbigt så jag gjorde det istället. Sen blev det tjafs då han inte fick ta Rosa (som Saga gick med och som jag lovat få göra det) så han surade ur och gick hem. Det var nog det enda som INTE funkade så bra idag. Nästa gång tar jag nog de äldre barnen till hjälp istället.
 
SÅ allt som allt gick det bra. De var nöjda med sin upplevelse och även om jag gjorde detta totalt oprövad, nervös och mycket oerfaren så var det så KUL!! Vore jättekul att kunna utveckla det och vi som familj har redan en idé till nästa års aktivitetsvecka här i byn.
 
Innan turisterna kom så ringde även bonden som skulle såga ner ett träd åt oss och vi hann med det innan alltihopa. Skönt! Det här är vad jag kallar service!
 
 
 
Nu har vi lunchat och jag har lugnat nerverna med lite kaffe. Sitter och ska beställa öronlappar till fåren men det är verkligen en djungel. Inväntar maken så att vi kan bestämma vad vi ska ha.
 
Naturen bjuder verkligen ut sina skatter nu. Plockade lite hallon häromdagen och detta mellis var underbart!
 
 
Nu ska getstängsel upp och de svarta vinbären plockas också.
 
Ha det gott!
 
/ Ann-Mari
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela