kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Bröllopsdag!

Publicerad 2013-06-27 22:31:12 i Allmänt,

För 15 år sedan gifte vi oss jag och min man, två blev ett och sen blev vi tre, fyra, fem och sex personer i familjen :o)
 
Bröllopet ses tillbaka på med kluvna känslor. Visst var det fint och visst var jag lycklig men min bror låg svårt sjuk på ett sjukhus många mil bort och kunde inte närvara. Svårt, tungt och tragiskt samtidigt. Han var 36 år med fru och ett barn.
 
Många olika känslor inom mig som slogs om uppmärksamhet och som skulle döljas eller lyftas fram. Inte lätt.
 
Beskedet om min brors sjukdom fick vi sent, bara någon månad innan bröllopet och visst var det många som lyfte på ögonbrynen när vi valde att fortsätta planeringen. Men vad skulle vi göra?
 
Vissa tyckte att vi skulle vänta... vänta på vad? Att min bror skulle dö? Det var ju det som skulle ske, hade vi fått veta. Vissa tyckte att vi var egoistiska, men att gifta mig då var nog det mest osjälviska jag gjort i hela mitt liv.
 
Det var en svår tid, jättejobbig faktiskt, men vi kom igenom det. Min bror gav sig aldrig, jag skulle gifta mig, det var bara så. Han hade aldrig accepterat något annat, det hade knäckt honom och han hade aldrig förlåtit oss för det. Han ville inte stå i vägen, allt skulle vara som vanligt. Livet skulle gå vidare.
 
Vi gifte oss. Vi VAR lyckliga, jag var lycklig och jag är det än. Motgångar - javisst, jobbiga stunder - javisst, tjat och gnat - javisst, tvivel och ifrågasättande - javisst. Men ändå... jag väljer om min man varje dag. Jag väljer att vara här. Det är vi två, än så länge håller vi fast. Vi står pall. I kärlek.
 
Bröllopet blev vackert mitt i sommartid och med släkten samlad. Dagen efter åkte vi till min bror och sen en kortare resa till Gotland med ständig kontakt hem. Jag har fina minnen blandat med allt det svåra och framförallt har jag massor av fina minnen från de 15 år som gått.
 
Tack älskling, nu siktar vi framåt!
 
Låten som är "vår" från en film vi såg då det begav sig :o)  Titta och lyssna HÄR.  :o)
 
Ha det gott!
 
/ Ann-Mari
 
 

Kommentarer

Postat av: bara anna

Publicerad 2013-06-28 09:50:14

Så fint du skriver. Ledsamt och vackert, allt på en gång, så där som livet är.

Så härligt att kärleken håller, vi känner likadant för varandra och jag är så tacksam för det.

Kram till dig och en önskan om en skön fredag!

Svar: Tack! Ja, tacksamhet är en god känsla och varje dag i samvaro och samförstånd är helt enkelt underbart och vackert. Ha en trevlig helg och ha det gott!
4-barnsmorsan

Postat av: Anki

Publicerad 2013-06-28 19:57:15

Nu blir jag rörd, en tår faller. Så fint du skrivit och vilken härlig känsla att i med och motgång välja om sin man varje dag! Vi gör det här varje dag också, våra år tillsammans har satt oss på hårda prövningar men vi väljer att kämpa oss igenom det tillsammans precis som ni! Hoppas er bröllopsdag blev något lite extra för bara er två!
Kram

Svar: Tack! Idag tänkte jag faktiskt på detta med att vara ett par och vad det innebär. Inte alltid så lätt att även se det ur den andres perspektiv. Så lätt att fastna i det egna och sluta se varandra. Så långt ifrån Hollywood man kan komma ;P Vi har inte firat något speciellt men hoppas kunna få en kväll för oss själva någon gång under sommaren. Idag var det sonen som lagade maten åt oss :o) Ha det gott!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela