kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Dagen i bilder

Publicerad 2013-03-26 21:38:01 i Allmänt,

 
När jobbet väl var klart och sonen kommit för att få skjuts hem så blev det en uteeftermiddag hos djuren. Maken fixade maten och jag gick ut i sooooolen :o)
 
 
Hade lite jobb att göra som synes..... Hon tyckte det var skönt pållan! Det är så otroligt mycket hår som ska av nu. Fåglarna brukar hälpa till och förra året hade vi ett helt gäng kråkor på ryggen av valacken vi lånad då. Hästarna finner sig förvånansvärt väl trots allt pickande och bråkande på och omkring dem. Hoppas några fåglar vill komma och hjälpa mig snart.
 
Det är hår - överallt!
 
 
Klart för denna gång.
 
 
Passade på att fota mor och dotter också.
 
 
Fåren växer och frodas och jag tror det blir bebisar. Kände på juvren nu och två är iallafall ifyllda. Svea blir tamare och tamare och jag kunde till och med klappa henne lite på kroppen idag och hon åt foder ur handen på mig. Stor framgång!
 
 
Passade på att slappa med stora killarna framför serien Arrow på 5:an ikväll. Maken är ute med bössan och spanar efter djur. Exakt vilka djur vet jag inte men nu är det mörkt och han har varit borta ett bra tag. Tur det är fullmåne... eller? Kanske har han laddat med silverkulor... ;P
 
Saga hade rymdkalas på dagis idag. De har varit så otroligt duktiga och gjort alla planeter, svarta hål, stjärnor och rymdgubbar i papiermarche. Imponerande! Till kalaset hade de fixat rymdmasker av papperstallrikar och silverfärg mm. Ute på gården hade de skjutit upp vattenraketer till allas stora förtjusning, även skolbarnen som gärna tittade på. På raketen hade de skrivit "Förlåt" utifall de skulle träffa nåt, gulligt!
 
 Ibland undrar jag varför inte jag kan få gå på dagis istället. Rymdkalas liksom... avis!!
 
Även Lukas och resten av bunten verkar haft en bra dag idag. Det går mot påsklov och det känns! :o)
 
Ha det gott!
 
/ Ann-Mari
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela