kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Lovely torsdag! Stressig torsdag!

Publicerad 2013-05-30 09:35:35 i Allmänt,

Idag är en SÅN dag. En dag då allt ska hända samtidigt.
 
Har betat av listan inför storstadsresan och fortsätter med den idag. Inte mycket kvar tack och lov.
 
Igår sådde jag de flesta fröer, fixade med plast, fönster och fiberduk i grönsakslandet och satte ner pinnar hos tomaterna och deras små miniväxthus. Blev bra!
 
Borstade av hästarna och satte fast en munkorg på Karinas grimma. Nu sväller hon otroligt fort och för att förhindra fång och andra otrevligheter på betet så är det bäst att försöka reducera det som reduceras kan. Hon blev inte glad... långt ifrån. Stod bara stilla och surade jättelänge men väl på betet kunde hon såklart inte låta bli att äta ändå :o)
 
Idag ska det fixas lite mer både ute och inne, djurvakterna ska kontaktas och bilen ska fixas. Blir bra. Träna ska jag också hinna, jag SKA, jag VILL :o) Igår blev det bara träning light med några övningar framför TV:n.
 
Önskar att jag kunde kapsla in alla dofter just nu och spara dem i en burk för senare bruk. Sån ljuvlig blandning av hägg, syren och äppelblom... underbart!!
 
 
 
Ha det gott!
 
/ Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Bara Anna

Publicerad 2013-06-03 08:33:26

Hoppas vistelsen i storstaden varit jättebra!
Kram

Svar: Ja, vi hade det jättebra! Tack :o)
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela