kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Snart bär det iväg!

Publicerad 2013-11-28 20:29:41 i Allmänt,

Snart åker vi. Ska bli otroligt skönt att komma iväg men kanske mest för att det ska bli verklighet för mig. Går mest här och undrar lite stilla vad som är på gång. Kan inte riktigt ta det till mig men det blir nog bra.
 
Packar, packar och packar. Tvätten är klar och allt annat börjar falla på plats också. Skönt!
 
Var tidigt hemma idag och hann med ett träningspass också. Har myst med barnen i soffan en stund och precis lagt Saga. Många, många kramar blev det. Känns konstigt att inte få se dem på så många dagar.
 
Nu är det en dusch som väntar och sen ska jag fixa lite sötpotatisscones också till frukost och förmiddagsfika innan planet går. Planera och förbereda så fixar sig kosten också :o) Har laddat upp med några raw-barer att äta om hungern sätter in och allt annat får lösa sig så gott det går.
 
Här har vi haft konstigt väder ett tag nu. Varmt i luften, kallt i marken och så lite regn på det. Vackra soluppgångar och nästan ännu vackrare solnedgångar. Idag var det dessutom närmast stormvindar här och det låg massor av småkvistar på vägarna. Undrar lite när snön kommer, även om jag inte direkt längtar efter den.
 
Nej, nu är det nästa barn som ska läggas och jag ska packa lite till.
 
Blir en naturlig paus i bloggandet nu i några dagar, uppdatering nästa vecka!
 
 
 
Ha det gott allihop!
/Ann-Mari
 
 

Kommentarer

Postat av: bara anna

Publicerad 2013-11-28 21:25:27

Så roligt för dig att komma iväg några dagar.
Önskar dig en trevlig resa och ser fram emot att läsa om den sedan.
Var rädd om dig!

Svar: Jättehärligt Anna, är glad att jag åkte, har haft det toppen!Tack!
4-barnsmorsan

Postat av: Anki

Publicerad 2013-11-29 08:18:14

Trevlig resa! Njut av nya upplevelser och vi väntar med spänning på att få höra vad ni gjort!
Kram

Svar: Tackar, jag har massor med mig hem i bagaget - både i minne och i väska ;o)Ha det gott!
4-barnsmorsan

Postat av: Jeanette

Publicerad 2013-11-29 11:10:06

Det låter härligt med en resa . Ha det så gott !

Svar: Tack Jeanette! Härligt att du tittat in. Nu väntar uppdatering :o)Ha det gott!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela