kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Tisdag, som är som måndag .... eller?

Publicerad 2013-11-26 21:25:44 i Allmänt,

Har haft en konstig känsla idag. Som måndag, lika trött och aningens förvirrad men ändå som tisdag och precis som den kortare arbetsvecka jag får. Knepigt.
 
Hur som helst var jag toktrött imorse och mina få sovtimmar gjorde sig påminda. Hua!
 
Väl hemma från jobbet fixade jag hos lite djur och gick en promenad med Rosa för att piggna till. Vete tusan om det hjälpte men efter middagen var jag i alla fall liiiite piggare. Har strukit julgardiner och satt upp hela eftermiddag/kväll så nu är det gjort! Hurra! Även juldukar fixade. Sen är det upp till maken och barnen att fixa det sista adventsstöket innan jag kommer in och kan gotta mig i ett nystädat hus, vackra ljus i fönstren, piffade och uppsnyggade rum, tvättad och vikt tvätt och naturligtvis barn med tindrande ögon som såklart aldrig bråkar.
 
Hmmmm.... vi får väl se. Känns som om huset gärna får vara städat och adventsstakarna uppe men annars vill jag ha famlijen precis som de är!
 
Hann i alla fall titta lite på TV med stora killarna medan jag strök gardinerna, så lite paus fick jag ju på sätt och vis.
 
Nu är det hopp i säng, bums! Ska bli skönt. Ett kort inlägg idag alltså men det blir mer en annan gång.
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela