kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Mosig måndag!

Publicerad 2013-09-30 09:24:46 i Allmänt,

Känner mig mosig. Vill liksom bli frisk nu. Efter en hel helg med huvudvärk och en veckas förkylning fick min kropp nog. Är så trött. Blir hemma idag och kryar på mig, hoppas jag för imorgon bör jag iväg till jobbet igen. Hoppas.
 
Fredagen klarade jag av tack vare flextid på jobbet. Skulle ha spekulanter på vår hästtransport som vi beslutat oss för att sälja då den börjar bli skruttig och de skulle komma kl. 14, en stund senare skulle vi få besök + att Saga skulle hämtas vid 14 tiden. Någonstans under dagen skulle jag också ta mig till stan för att storhandla. Gaaaahhhh!!! Dessutom ringde de från skolan vid 10:30, 12-åringen mådde dåligt och gick hem. Han klarar ju sig själv i o f men ändå..... puh.
 
Eftersom vår läkarmottagning är stängd på fredagar en period just nu så kunde jag komma ifrån tidigare. Vips in till stan, körde race genom Coop totalt fokuserad med absolut tunnelseende. Handlingslistan hemma men jag kom ihåg allt utom en grej som vi klarade oss utan dessutom. Skönt! En fördel med att skriva handlingslista utefter var varorna finns i affären, då minns jag sen :o)
 
Hem igen och in med alla kassar. Frysvarorna in i frysen. Ut och skrubbade ren transporten från värsta skiten på insidan. Klar på 20 min. In igen och packade upp resten av varorna och tänkte att NU kan jag hämta dottern. Nix, då ringde spekulanterna och var precis ovanför vår väg.... ringde maken, inget svar. Ut och visade transporten. In och ringde maken igen, inget svar. Ringde besöket men hon var för långt bort för att hämta Saga i tid. Ringde fritids och sa att jag blev sen, inga problem. Puh. Besöket kom in och skulle göra överföring via sin dator. Fint! Ringde maken, SVAR - tjoho! Han var precis vid fritids så han hämtade. Puuuuuuhhhhhhhh........!
 
Fixade kaffe, gjorde affär och sen kom maken, dotter och besök. Landade i en liten hög i soffan sen men skönt att ha hunnit fixa allt och att allt faktiskt klaffade!
 
På lördagen hade vi litet kalas i efterskott och makens familj kom. Vi hade gjort fika och de hade med sig fika. Herregud så mycket fika!!!! Nu får vi gå på sockeravgiftning ett tag....
 
 
Simon hade bakat morotsmuffins som var gudomliga!!
 
Getpromenad hanns också med. Glada getter och glada barn!
 
Söndgens morgon var fantastisk. Kommer att sakna denna syn framöver...
 
 
Morgonpromenad och såg spår efter nattens aktiviteter :o)
 
 
Nackdelen med att ha en katt som gillar att ligga ovanpå folk är att folket ibland är ganska smått....
 
 
Sånt här hann jag också med. Nödvändigt ont.
 
Vår fina utekatt! Hittade dessvärre ett sår med var i som behövde fixas. Gick bra det med.. hua!
 
Tagit in äpplen för att klyftas och ätas. Blir nog bra det med :o)
 
 
Nu väntar snart soffan och vila, skönt!
 
 
Ha det gott!
/ Ann-Mari
 

Kommentarer

Postat av: felicia

Publicerad 2013-09-30 11:47:27

mysiga bilder!

Svar: Tack och tack för titten :o)
4-barnsmorsan

Postat av: bara anna

Publicerad 2013-10-01 10:57:22

Fullt upp i ditt liv som vanligt men skönt när allt ändå klaffar!

Härliga bilder du bjuder på. Vilka mysiga katter! Hur många har ni? Fungerar det att ha utekatt, vill han inte gå in?

Nä, nu måste jag fortsätta städa.
Kram

Svar: Ja, såna dagar är ju guld värt. Vi har tre katter. De första skaffade vi när vi precis hade flyttat till huset, först hankatten som var 1 år då och sen fick jag mail från honkattens ägare som ville att vi skulle ta över hennes katt då hon hört att det gått så bra för hankatten, honkatten visade sig vara hans kullsyster. Tja, det gick väl bra men hankatten hade nog trivts bäst som ensamkatt. När vi sen skaffade en kattunge något år senare fick han nog av tjejjer och flyttade ut för gott. Han har aldrig varit någon huskatt men sov inne i början, nu kommer han hem och äter och håller koll på oss + går ut på skogspromenader med oss ibland :o)
Städning är ju nödvändigt ont... skönt när det är klart!

Ha det gott och tack för titten :o)
4-barnsmorsan

Postat av: Anki

Publicerad 2013-10-02 20:22:33

Hoppas du kryat på dig och tack för dina fina ord hos mig! Du har ju egen erfarenhet och då känns det alltid som det är lättare att förstå. Hund och hund träning ska du absolut ge dig på, synd du bor så långt ifrån annars kunde du hängt med och tittat på riktigt. Jätte kul och det finns ju många olika inriktningar att prova.
Kram

Svar: Ja, det skulle vara jättekul att se. Nu ska jag försöka landa i min nya tillvaro och se vad som lockar sen. Blir nog bra när jag vant mig... om jag vänjer mig. Krya på Er kramar igen!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela