kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Jobbfunderingar...

Publicerad 2014-02-26 20:43:26 i Allmänt,

Det drar ihop sig till medarbetarsamtal på jobbet och jag funderar hit och dit. Är alldeles för dåligt insatt i detta med löneförhandlingar och hur allt går till. Att jag inte får någon hög lön är jag redan införstådd med och om jag får en löneförhöjning på mer än 300 kr så ska jag vara riktigt nöjd. Så illa är det i Landstinget tyvärr.
 
Tänker i alla fall ta upp frågan om vad jag ska göra för att få en högre lön och vad de har för krav på mig ang. det. Vill också veta vad jag skulle kunna kompetenshöja mig inom, om det är några speciella satsningar framöver eller inte. Jag vill gärna lära mig Officepaketet då vi fått nytt system och jag känner mig som ett stort frågetecken när jag ska jobba i det..
 
Egentligen är jag väldigt ointresserad av det tekniska men faktum är ju att jag behöver visa intresse och vilja om jag ska kunna påverka min lön och min arbetssituation. Kanske är detta vad jag behöver för att någon sorts gnista ska tändas inom mig och att jag ska kunna känna att det känns lite kul igen. Kanske blir det tvärt om...
 
Hur som helst tror jag att det är bra att lära sig nya saker och OM jag skulle få göra det så är det ju bra hur som helst, om inte annat i mitt CV. Mitt fokus ligger på ett jobb som är kul, fredag hela veckan-feeling och ett leende på läpparna när jag kommer dit... eller om jobbet finns hemma, som jag önskar, så har jag ju åtminstone breddat mig och lärt mig något nytt och utveckling pågår ju ständigt och inom allt.
 
Ska bli intressant att se om jag blir glad eller besviken efter mötet men jag har en vecka på mig att jobba upp en positiv attityd och köra affirmationer. ;P
 
 
Bloggen knäppar sig och lägger in jätteavstånd när jag klipper in bilder. Dumt men det får vara så just nu...
 
Hur som helst så går allt framåt och även om jag dippar rejält ibland och tycker att livet bara är kämpigt och att saker och ting är tröttsamma så vet jag att allt rör sig framåt, jag är i ständig förändring och rörelse och i det kan jag bara stilla flyta med när det inte är så kul. Chilla lite, vara lite cool för att sedan snurra upp på en högre frekvens och känna glädje och hopp igen. Livets ups and downs.
 
Idag fick Pinglan komma ut på fältet igen och jag hade med den långa longerlinan. Hon är en riktigt rolig gammal dam och idag fick hon springa lite mer. Trött blev hon såklart men hon gillar det och nu hoppas jag att jag kan hålla igång detta så att hon blir lite smalare till sommaren, vill inte riskera hennes hälsa. Hakuna däremot börjar lägga på sig lite och det behöver hon, hon har verkligen varit som ett spjälstaket och inte heller det är ju speciellt bra. Lava har haft ett hyfsat bra hull men hon får inte bli tjockare nu. Lite mer motion så är hon i fin form till sommaren hon också.
 
Lite knepigt det där med en flock med olika näringsbehov i. Lite kämpigt emellanåt men det brukar gå att klura ut med lite smarta lösningar.
 
Nu ska jag äntligen göra iordning en kopp te, hänga lite tvätt och sen sängen. Imorgon och på fredag är jag hemma med VAB... vår sportlovstradition är ju att bli sjuka och likaså i år......  Barnen har varit hemma med pappa i några dagar nu och det finns ju inte så mycket att hitta på i snöbristen när de dessutom är förkylda. Imorgon ska i alla fall Saga leka med en kompis en liten stund och det är nog bra för att ventilera lite energi, sen blir det lugna puckar med filmtajm skulle jag tro. Om vi är lite friskare så blir det handlingstur på fredag.
 
Ha det gott!
/Ann-Mari
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela