kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Ett ljus har slocknat....

Publicerad 2014-01-30 16:17:42 i Allmänt,

Fick idag reda på att ett ljus i vår by har slocknat. En fint liv är till ända och känslorna kommer och går.
Berörd är bara början av denna bearbetning och även om vi alla visste vad som skulle hända så är vi ändå aldrig förberedda när stunden är inne och personen är borta. Ljuset må ha slocknat men minnet finns kvar.
 
Personen lämnar en familj bakom sig, hon gick allt för ung i sjukdomen vi ryser när vi hör, som vi helst inte nämner vid namn. I min ålder med barn och man. Hon lämnar däremot också massor av fina minnen efter sig som sitter som små ljus i oss alla. Hon har berört oss och det har varit en ära att få känna henne.
 
Tack!
 
Spenderade dagen annars åt att försöka kurera mig, drack en massa te och tog det lugnt.
Hade ju hittat filmen "The Secret" på internet och såg den i ett sträck. Kunde inte slita mig och den tog tag i mig, skakade om och gjorde mig otroligt glad, hoppfull, lite sorgsen men - vilken känsla! Så mycket som jag känt genom åren fick sin förklaring, att jag alltid haft känslan i mig.... vetat inom mig hur det ligger till men inte hittat verktygen.
 
Nu vet jag och ja, jag tror. Jag har genom åren så många bevis på att detta fungerar att jag inte kan räkna alla. För att inte tala om alla de exempel på extraordinära insatser från människor som haft de sämsta förutsättningar men med en obeskrivlig beslutsamhet tagit sig vidare i livet till oanade höjder. Jo, jag tror.
 
Det är framåt som gäller. Det är i kärlek och ljus och det är i förhoppning, tro och förtröstan.
 
Så sant, så sant.... och när jag bad om den så kom den. Tänkte tillbaka på rätt tuffa år och viss har jag fått hjälp. Häftig känsla när jag väl insett det. Hur coolt som helst faktiskt.
 
 
 
 
Ha det gott!
/Ann-Mari
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2014-01-30 18:33:37

Nu gråter jag, trots att jag inte vet vem din vän är fäller jag tårar. Ett allt för ungt liv tycks slocknat och det gör ont i mig för anhöriga, närmsta familjen med barn.
Var rädd om dig!
Kram

Svar: Ja, livet är inte lätt att förstå ibland och döden ännu mindre. Har tänkt intensivt på personen och önskat god övergång och styrka och kärlek till familjen. Om jag kan göra något så är det just detta... att tänka vackra tankar. Ont gör det.....
Kram och var rädd om dig/Er också.
4-barnsmorsan

Postat av: bara anna

Publicerad 2014-01-31 11:39:11

Hej min vän!
Tack för din beställning, skickar det nästa vecka. Jag mailar dig mitt kontonr så kan du sätta in pengarna där.

Så fruktansvärt sorgligt med dödsfall i byn. Den där jädrans sjukdomen, tycker det är så många unga som drabbas, usch....

Hoppas du mår bättre i dag och kan ha en lugn skön helg nu och bli riktigt frisk.

Kram!

Svar: Ja, det blir så kollektivt när det är så litet och så nära. Tänker tankar och försöker finnas där på så sätt. Har en förvissning om att vibbarna kommer till rätta på något sätt. Har ju själv erfarenhet av sjukdomen som tagit så många nära och kära. Skit!
Tack, jag fixar över pengarna så snart som möjligt.

Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela