kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Virushärd!

Publicerad 2014-01-29 21:07:01 i Allmänt,

Jo, har nog kunnat räknas som virushärd ett par veckor tillbaka men nu tog de över och slog ut kroppen.
 
Tänkte igår att jag skulle jobba om jag bara tog mig upp och det kändes hyfsat. När jag vaknade var jag trött och hela kroppen skrek - Stanna i sängen! Men nej, såklart fixade jag frukost, duschade och gjorde mig iordning... medan hela min intuitiva känsla faktiskt pratade så högt att jag hörde den och lyssnade. Sen började jag dividera med mig själv om att åka, stanna ett tag och sen åka hem... men nej, min inre röst var bestämd.
 
Fick inte i mig speciellt mycket frukost och till slut kom jag underfund med att jag så länge velat ha en hörbar kommunikation med mitt inre, min inre röst, och så nu när jag får det så tydligt så stänger jag av.
 
Kände mig som häxan surtant som hötter med fingret åt mig själv.. nä nä nä nä! Så jag stannade hemma....
 
Har faktiskt vilat en hel del idag och såg på en film med många skratt. Inte alltid rumsrena ord men helt hysteriskt rolig emellanåt. I alla fall min humor och jag gillar Sandra Bullock också ;o)
 
Här kommer ett smakprov om ni inte redan sett den...
 
 
Imorgon en ny dag och förmodligen en sjukdag till.... nu lite tv och massor av te.
 
Ha det gott!
/Ann-Mari
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2014-01-30 09:05:18

Krya på dig vännen! Gör dig något gott och kryp ner i soffan och titta på ännu en rolig film!
Kram

Svar: Tack Anki!
Idag har varit en intressant dag trots sjukan...

Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela