kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Äntligen!!!

Publicerad 2014-06-29 21:42:14 i Allmänt,

SOM jag längtat och i helgen var det äntligen dags - jordgubbarna är mogna!
Jag tog tre av barnen med mig och åkte till jordgubbsodlingen som vi alltid besöker varje år. Korgen fixades, barnen hoppade in i bilen och Lukas fick förhållningsorder - inga fler getter på gården, tack! Det var nämligen på just den jordgubbsgården som Lukas gjorde getaffärer förra året. Årets killingar var ute när vi kom och ja, de var ju såååå söta........
 
 
Blev 5 kg fina gubbar som sedan blev till sylt, marmelad och mumsig efterrätt. I love it!
 
 
Fick i helgen också till en körtur med Hakuna och de yngsta barnen. Glada barn, pigg häst och uppehåll i regnandet, satt fint i själen.
 
 
Det har varit kallt och regnigt ett tag nu. Växterna har fixat det bra även om det inte växer lika fort som det brukar. Gurkorna däremot gillar inte vädret men en av dem har lyckats få till en fin liten gul blomma i alla fall. Får hoppas att värmen kommer snart. Till höger har bondbönorna börjat titta upp.
Några av liljorna har börjat blomma, andra har blommat över. Denna gång fick jag fota i regnet.
 
 
Överlag en bra helg, även om den nästan blev lite stressig känns det som. Ska hoppa i säng och vila, tidig dag imorgon och nya tag på jobbet igen. Känns ok såhär sista jobbveckan före semestern - tjoho!
 
Ha det gott!
/Ann-Mari
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela