kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

I'm back!

Publicerad 2014-05-25 20:37:42 i Allmänt,

Det blev ett längre uppehåll än jag tänkt men så har jag valt tid för sömn istället för datorn, skönt det med!
 
Det har varit mycket veckan som varit och kan summeras ungefär såhär:
 
Kalas - sonen 13 år! Hurra!!
Kurs, långa dagar i en stad en bit bort - puh!
Jobb, jobb, jobb både borta och hemma.
Trädgårdsland... fixa, fixa
Handla
Personalfest i en flotte i solen... sååå härligt!
Bortbjudna på "öppet hus-kalas", väldigt trevligt!
Besök på getgården igen, vi var senast i höstas.
Kalas för vår 13-åring tillsammans med släkten!
 
Puh! Nu försöker vi pusta ut och jag ska ta min onda mage med mig ut på motionsrunda i skogen, jagad av myggen.
 
 
Bild från morgonrunda i doften av blommande hägg. Kan nästan inte bli bättre.
 
Första laddningen jordgubbar. Kanske inte så smakrika men jordgubbar är alltid jordgubbar!
 
Äppelträden blommade i början av veckan... nu har de nästan blommat ut. Njutningen är kort men intensiv!
 
 
Tomatskörden är utplanterad! Blev en hel del och många hinkar har gått åt. Några sattes direkt i jordpåsen, väl gödslade och jag tror de ska trivas där också.
 
 
Besök på getgården. Tänk er 75 mjölkgetter komma springande för att få lite gos. Härligt!
 
 
Våra små bebisar som nu bor i vårt kök. Totalt är de 9 st hedemorakycklingar. Om en vecka väntas kalkoner, hoppas att det blir något av de äggen. Spännande!
 
 
Imorgon en ny dag och jag har äntligen börjat känna den där totala avsaknaden av söndagsångest. Tycker det är helt ok att gå till mitt jobb, även om situationen är ansträngd, arbetsbördan hög och stämningen lite tryckt pga. låg bemanning så trivs jag och känner att mitt jobb är meningsfullt. Det är bra att komma dit, helt ok faktiskt och skönt att få gå hem också, där nästa "jobb" väntar. Så nära balans jag kan komma just nu men visst har jag visioner och visst vill jag mer. Jag är bara rätt nöjd just nu och jag vet ju att det är den bästa förutsättningen för att gå vidare - framåt.
 
Ha det gott!
/Ann-Mari
 

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2014-05-26 12:13:07

Efter att ha läst ditt inlägg förstår jag att ni haft fullt upp! Vissa veckor händer allt. Hoppas du får några lugnare dagar denna vecka.
Kram

Svar: Ja, jag tycker det har varit otroligt hektiskt nu ett tag. Känns i kropp och knopp och idag tar jag en paus, orkar inte annat. Får ta nya tag i veckan.
Ha det gott!
Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela