kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Vi har blivit fler!

Publicerad 2014-05-27 21:21:35 i Allmänt,

Åkte till Uppsala efter jobbet idag för att hämta hem Jonas nya små kompisar, gerbilerna.
 
Vi har aldrig haft gerbiler förut så det blir en ny bekantskap. Ska bli jättekul och jag hoppas att de ska trivas hos oss.
 
I övrigt har inte hänt så mycket, det har liksom inte hunnits med.
 
Har en väninna som är fantastiskt kreativ och händig. Hon är min idol när det gäller att snickra och fixa, något som inte är min egen starka sida. Hon peppar mig att göra själv och inte vänta på att någon ska fixa åt mig. Dessutom tipsade hon mig om Pinterest och nu är jag hopplöst fast och idéerna flödar verkligen! Tjoho sommar, här kommer jag och min hammare :o)
 
www.pinterest.com
 
 
 
Nu är det läggdags och jag har på känn att jag kommer att gå loss i drömmar om fantastiska pallkrageskapelser inatt!
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: bara anna

Publicerad 2014-05-28 09:22:16

Så söt! Gerbiler har jag inte haft, däremot ökenråttor, som rymde men det är en annan historia...
Kram

Svar: Gerbiler kallas även för ökenråttor, så det är samma sort.
Ja, jag hoppas verkligen att dessa inte rymmer för det blir ett tufft jobb att hitta dem igen bland alla skrymslen och vrår i ett gammalt hus, för att inte tala om att rädda dem från hund och katter. Puh!

Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: när man hittar hem

Publicerad 2014-05-29 10:54:37

Vilken liten sötnos! Jag är glad att du hittade till min blogg, så jag kunde hitta hit!
Kram viktoria

Svar: Tack själv! Roligt att du tittade in en stund.
Ha det gott!
4-barnsmorsan

Postat av: bara anna

Publicerad 2014-05-29 19:52:35

Nu är vårt sommarhus till hönsen färdigt, om du är nyfiken. Nu letar vi efter växthus som de ska få flytta in i till vintern...
Hoppas du har haft en skön dag!

Svar: Det såg verkligen fint ut Anna! Växthuset är en strålande idé. Hoppas att även vi kan förverkliga det i höst.
Ha det gott!
Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: Anki

Publicerad 2014-05-30 21:14:40

Spännande med nya djur!
Vad duktig du är som kämpar på med byggande och annat fix. Klart du kan! Måste inte alltid bli perfekt, kan bli jätte bra ändå!
Kram

Svar: Nej, här blir allt annat än perfekt känns det som just nu. Det går långsamt, långsamt framåt.... Lite frustrerande men jag har visionen klar för mig ändå :o)
Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: Bara Anna

Publicerad 2014-06-02 11:38:20

Berätta mer om era kalkoner! Nu blev jag jättenyfiken och undrar om det kanske kan vara något för oss också.
Ras? Kan de gå ihop med hönsen?

Ha en bra dag vännen!

Svar: Javisst, här är det bebisar av olika sort just nu.
Ha det gott!
Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela