kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Vila

Publicerad 2014-05-26 19:49:52 i Allmänt,

Idag tog vi en tur jag och dottern, skönt och en härlig bukett lilekonvaljer mm. står nu och doftar i köket. Härligt!
 
Efter promenaden tog min ork helt slut och jag tar en paus från allt annat än hundpromenad, en stunds meditation och läsning ikväll. Ska bli skönt.
 
Imorse blev det en hundpromenad i ottan och det var fantastiskt. Jag känner en enorm tacksamhet över att få bo som vi gör och njuta av tillvaron. Även om vintrarna kan vara riktigt hemska så finns alltid tacksamheten här.
 
 
Mina tjejer börjar bli stora nu - båda två! Efter dagens tur finns underbara minnen och vackra sommarsånger då dottern sjöng så fint medan vi gick över ängarna. Oförglömliga ögonblick! ♥
 
 
Saga tappade en tand idag så inatt ska jag spana efter tandfen!
.... och ni föräldrar... den där känslan när man inser att man hällt ut vattenglaset med tanden i slasken... gaaaah! Den återfanns, ordningen återställd och mamman kan hämta sig från ångestattacken. Puh!
 
Nu blir det en promenad med vovven i kvällssolen istället. Hästarna ska tillbaka till vinterhagen inför natten och sen kan jag vila. SOM jag behöver det. Längtar.
 
Till nästa gång ska jag försöka fota mitt senaste projekt, ett tomathus! Jag, som just nu kör på "det jag vill ha det fixar jag själv" och "man tager vad man haver", kan inte lova något flådigt och fantastiskt växthus. Det finns till och med en chans att det kommer att svida lite i ögonen men för mig är det magnifikt såhär långt och OM det dessutom fyller sin uppgift så ska jag offra något fint till gudarna och tacka för hjälpen... för då har jag nog faktiskt fått hjälp. Inte för att nedvärdera mig själv... men någon snickare är jag inte ;P
 
Röstat har jag gjort - absolut! Efter det här valet finns både hopp och förtvivlan känner jag. Hopp därför att jag har en övertygelse om att människor som känner kärlek till varandra ska segra en dag och förtvivlan inför de som inte gör det. Denna bild får bana vägen (bilden funnen på internet).
 
 
 
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: bara anna

Publicerad 2014-05-26 22:30:42

Den där skogsvägen ser ut som här hemma hos oss ju! Och era små hästar är jag allt lite avis på. Vi har varit på ridlekis i dag igen, bara två gånger kvar nu, nästa gång skulle de få prova på att köra också. Det vill ju jag med, kanske kan be om en privatlektion, verkar ju så kul!

Kul med kycklingar! Och kalkoner på gång, så spännande! Vad är det för sort? Har ni haft det förut?

Kul att du gillar ditt jobb, det är värdefullt.

Oj vad mycket ni hunnit ned under de här senaste dagarna, förstår att du behöver ta igen dig. I morgon har Veras klass sommarfest så då ska vi till skolan och kolla in deras musikal, Trulleskogen.

Sköt om dig!
Kram

Svar: Ja, det tycker jag - körlektion rekommenderas! Det finns så fantastiskt mycket att göra med de små hästarna och de är så arbetsvilliga och ger så mycket glädje!
Vi har hedemorahöns enbart. Vad det blir för sort på kalkonerna vet vi inte - än. Hoppas att det kläcks kycklingar av de äggen också!

Ikväll är jag rejält trött, lång och hektisk dag och det är läggdags!

Ha det gott!
Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela