kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Först kurs och sedan lite ledigt

Publicerad 2014-11-27 06:39:00 i Allmänt,

Ikväll ska jag på kurs igen. Det är en idéverkstad som startar upp där man har chansen att gå in lite mer på djupet kring sin affärsidé och lära sig mer om att starta eget. Ska bli kul.
 
På söndag ska vi medverka vid julskyltningen tillsammans med getterna. Det blir hästar från en ridskola där och även åsnor från en gård inte så långt från vår som också medverkar. Kände därför att enbart getterna nog blir bra denna gång.
 
Vi har ju även en insamling till Musikhjälpen i P3 denna jul och jag har lagt upp ett eget initiativ så att vi kom med på deras karta. På så sätt kan alla som vill hitta oss och bidra. Jag ska även lägga upp en egen digital insamlingsbössa när det startar upp i december.
 
Jag vill gärna bidra och dra mitt strå till stacken och även om jag inte har mycket pengar att skänka så har jag mig själv och min tid, detta tänkte jag nu använda vid alla arrangemang som vi närvarar vid inför jul. Alla intäkter från ponnyridningen går direkt till musikhjälpen och då har alla naturligtvis chansen att skänka lite extra, när de ändå är där, vilket jag hoppas att de gör.
 
Vill ni veta mer om årets projekt, läs här:
 
 
 
När jag nu fått detta sagt tänkte jag slänga ut en uppmaning till alla Er som läser här och som har en blogg, oavsett storlek, att länka till Musikhjälpen i P3 och bidra till att sprida budskapet. Ingen kan göra allt men alla kan göra något!
 
 
Imorgon har jag tagit ledigt och jag och Saga ska ha en heldag i en av länets större städer. Vi ska hälsa på en fin vän och shoppa loss lite. Vet inte riktigt vad våra barn äter för raketgödning denna tiden på året men de växer alltid mest på vintern av någon anledning. Dessutom vill tjejjen ha en ny klänning till jul... gärna med lite glitter på!
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: bara anna

Publicerad 2014-11-27 18:58:12

Dina kurser verkar ju väldigt intressanta, hoppas nu du får ut något väldigt bra av det.

Getter på julskyltning måste ju bli succé! Vi åker aldrig på julskyltning nu för tiden, tycker inte det är någonting att ha i vår lilla stad, tyvärr.

Kram

Svar: Hmmm.... det blev ingen kurs, inställd denna gång och nästa kan jag inte - MEN i januari ska det väl gå ;o)
Ja, de var verkligen en succée och jag är så stolt över dem!!

Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela