kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Händer det något?

Publicerad 2015-07-28 06:38:26 i Allmänt,

Efter några hektiska dagar på gården med gårdsbesök, ponnyridningar och servering är vi lite trötta men mycket glada. Roligt med alla dessa möten på olika nivåer och vi känner oss lyckligt lottade att få dela med oss av det vi har omkring oss varje dag. 
 
Nu ska vi vila lite och fundera över framtiden. 
 
Tänker lite på hur det är med tid. När man har den uppskattar man den inte alltid, ser den inte alltid, tar den lite för given och har fullt upp med att fylla den istället för att ibland bara vara mitt i den. När vi inte har den saknar vi den, önskar mer av den, har fullt upp med att fylla den med mer än det finns rum för. 
 
Jag är inne i många tidstankar just nu. Funderar över min tid och hur jag ska kunna vila i den, andas i den och fylla den med just det jag vill. Varken mer eller mindre. 
 
Tänker tillbaka ibland, när jag har det som mest hektiskt, och inser hur mycket jag hinner egentligen och hur sällan jag tar mig tid att se tillbaka. Hur var det då egentligen? Inser att det hänt massor och att livet aldrig mer kommer att vara sig likt. Jag kommer aldrig mer att vara som jag var då och jag är tacksam. Allt går framåt. Ständig utveckling. Kärlek ♥
 
10 Inspiring C S Lewis Quotes - C.S. Lewis was one of the most brilliant writers who ever set pen to paper.
 
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela