kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Trökmage del II eller skyll dig själv!

Publicerad 2012-08-31 10:46:42 i Allmänt,

Ja, det är nog "Skyll dig själv" BIG time idag. Välj själv hur du vill ha det, bestäm dig, stå för det och kör hårt!
 
Säger det till mig själv och hoppas att det någon gång går in i pallet.
 
Har en förkylning i kroppen och känner mig allmänt nere. Har sovit alldeles för lite denna vecka och nu däckar jag. Kom iallafall i säng i hyfsad tid igår och hoppas på detsamma idag. Maken fick fixa maten igår och då blev det... pizza. Inte till mig, han var omtänksam nog att handla en "plockaihopsjälv" sallad på ICA till mig med mycket kyckling - gillar't! Men så var det jag själv då... som i mitt hungerrus inte hejdade mig utan promt måste sätta i mig en pizzabit. Skyll mig själv!
 
Dietisten var inne på att jag kanske är överkänslig mot fett och kolhydrater. Vad gör jag? Stoppar i mig båda på en gång och dessutom UTAN att ta matsmältningsenzymer innan. Pucko!!
 
Idag är magen som en boll. Inte så kul. Ska komma ihåg det till nästa gång - sådeså!
 
Köpte matsmältningsenzymer i pillerform på apoteket som sägs kunna hjälpa till att bryta ner svårsmälta kolhydrater. Testar det nu (när jag kommer ihåg dem) och det kanske är så att de hjälper en aning, kanske.
 
Även idag får det bli köpesallad från ICA. Gillar de där ställena! Sen är det storhandling i staden som gäller och ev. bortplockning av lite onödiga ögonbrynshår. Hoppas.
 
SEN åker jag hem och äter och däckar. Behöver bli frisk snart!! Vill börja träna på mitt nya upplägg ju :o)
 
Det åskade som aldrig förr igår eftermiddag och regnade. SOM det regnade. Har aldrig varit med om maken och då har det regnat ordentligt hela sommaren både rätt ner och på tvären. Regnet igår slog alla (ALLA) rekord. Herregud! Vi har inget bredband just nu och därför ingen fast telefon, internet eller tv. Tv'n hade nog inte spelat någon roll eftersom boxen gick sönder då jag dragit ur fel sladd... skit också. TV'n är däremot hel :o) Blir en helg med kräftskiva med släkten och en massa film :o)
 
Ha det gott!
 
/ Ann-Mari

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela