kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Helgen - slut... :o(

Publicerad 2013-06-30 21:30:43 i Allmänt,

Jaha, imorgon tar vi alltså nya tag... ingen semester än men på onsdag börjar min halvtidsledighet. Ska bli skönt för idag är jag ingen kul person alls. Luften har gått ur och jag är mest bara sur tycker jag... eller inte sur egentligen utan mer.... off. Satt på sparlåga och paus. Vill inget, orkar inget, gör inte så mycket. Suck!
 
Städade lite i förmiddags i alla fall och sen tog jag Saga och Lukas med mig och plockade jordgubbar. Helt ok :o)
 
 
Fick ihop sisådär 8 kg. Brukar bli några vändor under sommaren och gården är perfekt att åka till. Barnen springer direkt upp och klappar getter och tittar på höns och grisar och leker i sandlådan medan jag sitter i godan ro och plockar (och äter...).
 
Lycka är......
 
 
 
Igår var vi till Rättvik och besökte medeltidsmarknad och åt middag med mormor. Trevlig dag!! Jag vill verkligen börja rida igen och snart ska jag få provrida lite hästar. KUL.... hoppas jag :o)
Min mage är helt ur lag igen. Jag blir så trött. Det var bra i flera veckor men sedan efter midsommar har den sagt upp sig. Är helt uppblåst och gör ont. Äter magmedicin och hoppas på det bästa men det är en mördare av gott humör att må såhär.... gaaaah!
 
Imorgon är en ny dag och det ska bli ganska skönt att åka till jobbet, tror jag.
 
Ha det gott!
 
/ Ann-Mari
 
 

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela