kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Så har vi semestrat också!

Publicerad 2014-07-31 10:19:22 i Allmänt,

Igår tog vi den där dagen då vi bara kunde få vara och slappna av lite. Åkte till Leksand sommarland!
 
Barnen har varit så fantastiska under vår slitiga tid med gården, för att inte tala om hur de jobbade under våra aktiviteter på gården. Underbara ungar! Igår kunde de släppa loss ordentligt. Härligt!
 
Vi åkte pariserhjul, vissa åkte gokart, hoppade studsmatta och hopptorn, båtar, linbana och badade massor. En toppendag!! På hemvägen blev det ett stopp vid glasskiosken, en perfekt avslutning.
 
Idag ska jag ta itu med grönsakslandet som behöver gallras och rensas. Lika mycket sol idag men det blåser och är inte riktigt lika varmt. Får se om det blir bad även idag, jag hade gärna försökt hitta lite blåbär men vi behöver nog åka iväg en bit för att hitta dem dessvärre. Tittade efter svamp idag och på vårt vanliga ställe har det varit en rätt ok mängd kantareller men nu är de helt uttorkade. Inte speciellt stora såklart men ändå... Händer inte mycket i markerna när det är såhär torrt och vildhallonen är för det mesta bara torkade kart. Trist år för bären alltså.
 
Känner av den där lilla jobbångesten nu då jag börjar på måndag men har fokuset på att saker kan ändra sig, att inget är hugget i sten och att framtiden är öppen för allt och lite till. Jag vantrivs inte på mitt jobb heller men med de förändringar som blir i byte av arbetsplats med mera så känns det lite konstigt det som komma ska. Hoppas att det blir bra ändå.
 
Livet på landet i en bild, kan det bli bättre än såhär?
 
 
Ha det gott!
/ Ann-Mari

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela