kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Ostadigt

Publicerad 2012-04-27 14:17:36 i Allmänt,

Vädret är lynnigt och det smittar av sig. Jag känner mig i obalans och är otroligt rastlös.

Har haft sjukstuga här och det började med mig som fick nåt magvirus, inte magsjuka men väl magont och otroligt trött. Fortsatte med son nr 3 och därefter med minstingen. De är dock förkylda men har i o f även klagat på magont så man vet ju inte...

Men detta väder... Det är mycket i livet nu och paniktiden har infunnit sig, den tid då jag ska hinna allt på nästan ingen tid alls. Fasen vad frustrerande det är. Det är under denna tid, och i november - februari, som jag önskar mig en stor och luftig lägenhet som är varm och ombonad. Ingen lera, inga dragiga golv, ingen snöskottning och skit - bara najs living. Men det är väl att fly lite väl mycket kanske. Jag älskar våren annars, it's da shit ( i flera bemärkelser då).

Äldste sonen gjorde en heroisk insats häromdagen och jag bugar mig djupt i beundran och kärlek.
You are great!!




Planerar massor för trädgården just nu, ska bli spännande att se om jag lyckas med alla projekt. Energin och orken kommer och går. Först och främst var det ju äppelträden som skulle fixas men då jag upptäckte sjuka träd så lade jag ner all vidare beskärning. Nu inväntar vi experthjälp och hoppas på det bästa.

I trädgårdslandet och i några rabatter och krukor vill jag odla sånt som går att äta och det blir en del bönor, morötter, sallader (såklart), rödbetor, mangold, grönkål, spenat, ev lite potatis, lökar och så en del blommor i blandad kompott. Jag hoppas jag orkar för jag vill verkligen.

Har kommit igång lite med träningen efter sjukan också, kändes otroligt skönt. Kör plankor 4 olika med 12 repetitioner x 3 set. Sen kör jag lite arm/bröst och benträning också, men inte allt på samma dag såklart.
Fantastiskt! Känner mig som en ny människa efter att ha börjat träna och har till och med klippt mig i en hipp frisyr och tonat håret! Wow!!



Nu har min lovely familj kommit hem och jag har fått en massa varma kramar! Lillfia är ordentligt förkyld så vi får se hur helgen förlöper. Trist med virus!!

Snart en powerwalk i det ostadiga vädret - energy!


Ha det gott!
/ Ann-Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela