kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Mål?

Publicerad 2012-08-28 08:53:13 i Allmänt,

Fick skrapa av is från rutorna på bilen idag. Jag är inte förberedd.... pausa tiden. Ge mig soliga varma dagar i september och SEN kan kylan komma... snälla!
 
Fick lite att läsa av min coach igår. Tyvärr var jag sen med träningen och maken okuperade datorn så jag ska läsa idag. Spännande!
 
Fick lite att fundera över när jag skulle beskriva mitt mål med träningen. Hmm.... jag HAR funderat på det - länge! Säkert i över ett år utan att riktigt hitta rätt definition på det. Jag VILL så gärna ha ett konkret mål och likaså delmål men det kommer kanske. Just nu vill jag hitta kunskap och få hjälp med att kunna balansera min vardag med en träning som ger resultat (starkare kropp, smidig och uthållig) och familjen/gården med hästar som behöver sin tid. Även jag behöver hästarna för mental rekreation. Vill kunna köra in lillpållan också, ett mål på hästfronten.
 
Ska fortsätta fundera över mina mål. Det kan ju vara att klara 12 kg kettlebell i olika övningar, att kunna lyfta axelpress med 4 kg på varje arm, att göra 50 armhävningar, klara 100 utfall, springa 5 km tillsammans med intervaller. Sådärja... det kommer ju så sakta... får jobba på listan och specificera och prioritera tillsammans med coachen.
 
Körde iallafall ett litet överkroppsprogram igår, axlarna fick jobba lite tillsammans med pulshöjare. KUL!
 
Var hos frissan och fick en bra frilla. Skulle slå på stort och tona håret. Gick sådär. När allt var i insåg jag att det stod mahognyton på paketet. GAAAAHHH. Det funkar aldrig speciellt bra på mitt hår. Blev väldigt rött och nästan lite lila. Skit också. Får ringa frissan och fråga vad jag gör nu??!!
 
Idag är det jobb och utbildning. Sen kommer sonen till jobbet och vi åker hem tillsammans :o)
 
Ha det gott!
 
/ Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Jasmine

Publicerad 2012-08-28 14:50:23

Kika in hos mig och tävla om proteinpulver :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela