kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Lööööördag!

Publicerad 2012-12-29 20:11:01 i Allmänt,

 
Jaha, vinterväder var det ja! Vaknade till ett hiskeligt snöande utanför, på tvären!!
 
Skulle ju åkt på släktkalas idag men det ställdes in. Lika bra kändes det som eftersom det skulle bli underkylt regn framåt kvällen. Sörjde kalaset gjorde vi alla däremot, hade varit så skoj att få träffa alla igen och Lukas som bakat en dubbel omgång muffins var ju ledsen att han inte fick lämna dem till mormor såklart.
 
Bättre lycka nästa gång, vi får hoppas på trettonhelgen istället.
 
Idag blev det däremot en lyckad dag ändå;
 
 
Fina Pinglan fick bära Saga och dra boben med Lukas på. Det gjorde hon med den äran, pigg och glad. Gammelpållan!
 
 
Jonas red en bit på fina Karina och storebror, som inte har någon häst i lämplig storlek, fick gå. Vi har ju inte någon körbar ponny hemma nu heller dessvärre, förutom Pinglan men där fattas vagn för att köra med tyvärr.
 
 
Blev byte av ponnyer efter ett tag och Lukas fick ta över Karina en stund.
 
 
Trav i full fart hemåt!! Tjoho!
 
Efter turen tillverkades snögubbar och snölykta, härligt!
 
Maten blev ett hopplock med färdigköttbullar, spagetti, ugnspotatis och sötpotatis, varm kålsallad med valnötter och sesamfrön, potatisgratäng med lax, potatisgratäng med oliver och tomater och honungsglacerad rådjursstek. Mums!
 
Så, over-all, blev detta en toppendag! Imorgon ska jag jobba extra och jag funderar som bäst på när det är lämpligast att ge sig iväg. Det lutar åt morgonen ändå eftersom jag är en sån person som vill ha det jobbiga överstökat istället för att skjuta upp det. Äter upp det mindre goda först för att ha det gottiga kvar liksom... får nog bli det iallafall, även om jag kommer att vara trött resten av dagen sen.
 
Tog på mig mina fina knalliga brallor idag och insåg att jag köpt fel storlek. Va fan! Jag köpte stl 36 då jag oftast pendlar mellan 36 och 38 beroende på hur stor min mage tänker vara och om jag är svullen i kroppen eller inte. Nu insåg jag att jag borde tagit 34... 34!!! Har aldrig haft det! Det går nog över när jag väl kan börja träna ordentligt igen för fy 17 vad jag förlorat i muskelmassa. Inte kul! Men brallorna är snygga hur som helst :o)
 
 
Det som är mindre skoj är att jag fick känningar i ländrygg/kors efter träningen. Inte bara träningsvärk utan annan värk. Suck..... Hoppas det blir bra hos sjukgymnasten.
 
Tog även kort på det fina ljuset som Jonas tillverkat helt på egen hand;
 
 
... och på julklappen från min arbetsgivare. Fantastiskt vad Lanstinget har pengar ibland... och ibland då rakt inte! Men visst... det sitter inte fel att få sånt här.
 
 
Snart är det nytt år och jag har funderat lite över året som gått och året som komma skall. Vet inte vad jag önskar mig eller har för förväntningar. Av olika orsaker just nu i livet så vet jag att nästa år kommer att innehålla en hel del personlig utveckling. Många stora funderingar har kommit nu och jag inser att det kommer att krävas en hel del av mig under tiden framöver. Men det är ok, så länge det finns liv finns det hopp och så länge jag andas och lever så utvecklas jag. Det får bli som det blir, jag gör mitt bästa.
 
Hoppas också att nästa år innehåller möten med andra människor av positiv natur och att jag har möjlighet att hitta nya roliga träningsformer, utmana mig själv och att vi alla får ha hälsan.
 
Detta år har varit både bra och dåligt för min del. Det har hänt en hel del jobbigt men också massor av roliga saker. Sommaren och hösten är positiva minnen som jag lägger nära hjärtat och ser tillbaka på med nöje. Kommer aldrig att glömma resan till Stockholm med fina Lena och presenten i form av boende och mat på Bruntegården. Underbart!!
 
Nu börjar lördagkvällen och jag hör mina barn utöva syskonkärlek på hög nivå framför TV'n... bäst att delta i den stora kärleken känner jag, med min mammapondus.. :o)
 
Ha det gott!
 
/ Ann-Mari
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela