kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

M som i Morning

Publicerad 2012-09-27 07:36:58 i Allmänt,

Morgonstund... är sovastund just nu. Aldrig har jag varit så trött på mornarna som nu. Inser att jag behöver komma i säng tidigare men det är ju så svår!! Har fastnat i serien om Isfolket och det är så svårt att slita sig. Bara en sida till... och en till. Kapitlena är ganska långa i det läget men när jag kommer till ett nytt brukar jag ha hyfsad karaktär och sluta där. Ibland.
 
Igår blev det en powerwalk. Härligt att komma ut i friska luften och bara gå och gå och gå :o)
Tog in hästarna och pysslade lite, borstade och fixade. Underbart att få stalltid och hästmys. Kommer balansen nu kanske?
 
Blev plankor framför TV-bönderna och sen kvällis lagom till Dallas. Nice!
 
Vi kommer troligen att få fler hästar på gården också. Får se om det blir en eller två. Det är saluhästar som ska tränas/ridas in för att sen säljas. En av dem är min absoluta drömhäst... hur det ska gå vet jag inte men jag har redan nu börjat bearbeta mig själv att inte, INTE, förälska mig. Jag får se det som ett tillfälligt projekt. Lägga känslorna åt sidan och ha skoj så länge det varar. Sen kan det ju vara så också att pållen visar sig vara något helt annat än det jag tänkt mig. Är det negativt så är det ju lättare men skulle det vara tvärt om så blir det dubbelt så svårt. Men business is business - måste komma ihåg det!
 
Idag är det träning igen, förmodligen även lite svampplock eller annat utejobb.
 
Just nu är det kaffedags. Måste vakna till.....zzzz
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela