kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Lördagsfix!

Publicerad 2013-08-31 14:38:27 i Allmänt,

Skönt med fredag igår och feelingen kom ju ändå, skönt... tänk om den aldrig skulle kommit tillbaka!! HU!
 
Tog en fikamellis med maken när jag kom hem och lyssnade på barnens berättelser om skogsrövarkampen och allt de varit med om. Roligt!! Barnen lekte med kompisar en stund och jag passade på att ta en långtur med hästen. Fick tips om en bra väg att rida och det var den! Blev en lång skogsgalopp som gav en sån energikick och en helt underbar känsla att jag får ett leende på läpparna så fort jag tänker tillbaka.
 
På väg hem red vi förbi skogsrövarnas läger... eller resterna av det :o)
 
 
Efter att ha träffat hästar jag inte har haft förtroende för och där det varit mycket maktkamp hade jag svårt att tro att denna känsla skulle dyka upp. Att rätt häst skulle infinna sig i mitt liv igen. Men nu har han det. Emerson har lagat mig och jag har återfått tron på att jag kan och jag får återigen dessa härliga känslor som ridningen kan ge när allt stämmer, om det så är i dressyrträningen eller på skogsturen. Jag njuter.
 
 
 
Vi har en kort tid kvar tillsammans men så fick jag höra att en kund till maken är tillfrågad om att låna Emerson. Är det ödet eller ett sammanträffande då min plan för framtiden var att åka till denna kund då och då för att fortsätta rida och då låna hennes hästar. Ni kan tro att jag hoppas på att det är just där han hamnar, då får jag ju träffa honom igen!
 
Tittade på en film med barnen på kvällen medan maken och äldste sonen var ute och jagade rådjur. Tyvärr blev det inget denna gång....
 
Senare på kvällen ville maken och de äldre barnen se Terminator... suck. Jag var trött redan innan men lånade Jonas surfplatta och försökte se en annan film under tiden. Gick inget bra... jag somnade efter halva. :o) Ibland är det helt klart en nackdel att ha ett litet hus då vårt sovrum är i vardagsrummet EFTER att alla gått och lagt sig...
 
Idag en ny dag och vi hade en ganska lugn och lite sen frukost. Jag red Emerson lite till men då han har blivit lite öm i ryggen av sin sadel så blev det bara ett kort pass då han fick jobba med magen och aktivera sig bakifrån och fram. Gick ganska bra med hjälp av maken ridläraren :o) Väl tillbaka fick han en djupmassage, liniment och ett täcke. Hoppas på bättring.
 
Nu ska jag börja fixa inomhus med hyllor som ska bort och några som ska fram, hit och dit och fixa och trixa. Blir ett pussel som jag hoppas går ihop. Planen är att vara klar imorgon kväll :o)
 
Ibland känner jag att jag kan bli riktigt insprierad av inredningsbloggar. Inte jätteofta men det finns några.
En av dessa är Persiljas blogg. Hon är personlig, rolig, originell och har en härlig känsla för färg som jag önskar att jag själv kunde ha. Tycker mest att mitt pysslande med färger blir ganska platt. Jag hittar hem hos Persilja, hoppas fler gör det :o)
 
NU ska jag sätta igång. En av sönerna har tråkigt = ett guldläge att få hjälp!! ;o)
 
Ha det gott!
/ Ann-Mari
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: bara anna

Publicerad 2013-08-31 19:34:42

Jag tycker det är ledsamt att du ska lämna ifrån dig Emerson. Men sån himla tur om han kan finnas i närheten och du får möjlighet att rida honom ändå.

Ja inredningsbloggar kan verkligen vara inspirerande
och Persiljas gillar jag med. Hon är verkligen originell i sin stil, det är ju det som är roligt, att visa personligheten.

Kram

Svar: Ja, det är ledsamt.. väldigt. Men jag försöker se det positiva i det hela och hoppas att det räcker en bit.
Just nu har hösten drabbat mig och jag fixar inomhus. Precis som det brukar vara :o)

Ha det gott!
4-barnsmorsan

Postat av: Anki

Publicerad 2013-08-31 20:23:21

Jag är nog lite av en inrednings nörd.... Men jag gillar inte att följa modet slaviskt, gillar de personliga hemmen mer och att det känns mysigt och inbjudande.
Tänk vad roligt om du kan få rida Emmerson även i fortsättningen!
Åker ni söder över, närmre bestämt Småland på semester eller annat måste ni ju titta förbi!
Kram

Svar: Ja, jag hoppas att Emerson hamnar där jag vill för jag vill nog faktiskt ha honom i mitt liv.. om det går.
Ja, just nu sveps jag med av inredningens vindar. Såna är mina höstar.. som alltid :o)

Ha det gott! Åker vi söderöver så kan du lita på att jag kommer, vore så kul! :o)
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela