kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Snart helg!!

Publicerad 2013-01-31 21:08:20 i Allmänt,

Sicken tur att det var torsdag idag. Det närmar sig helg och jag behöver det.
 
Går nog inte ut och jobbar extra i helgen, orkar inte. Dessutom behöver vi familjetid - badly! Om en vecka blir jag gräsänka i fem veckor. FEM veckor!! Jösses... undrar hur det ska gå?!
 
Eller... jag vet att det går bra, det måste det ju. Jag har tidigare varit ensam på vardagarna och det funkade. Nu har vi färre hästar och mer lättjobbat med bara shetlandsponnyerna men det kommer säkert snöstormar, kommer bilen att hålla ihop (den som är skruttig redan), är vi friska hela perioden, funkar det med jobbet osv. osv.
 
Det får lov att gå!
 
SÅ, denna helg behöver vi bara vara tillsammans.
 
Roligt, för mitt i dessa funderingar ringer grannen och mamman till en av sönernas bästa kompis och bjuder in oss till middag på lördag eftermiddag. Wow, vad roligt! Såklart sa jag ja! Ska bli jättekul, nu måste jag hitta en bra "gå bort present" också. Undrar vad? Skulle vara kul med något annat än en blomma.....
 
Söndag blir det nog simhallen och utemiddag iallafall, så vi får fira makens födelsedag också, han är ju utomlands när han fyller på riktigt.
 
Har jobbat så mycket nu att jag snart ser i kors. Skönt är att ha dessa små micropauser då man laddar lite, även under arbetstid. Min är en stor kopp kaffe med mjölk då jag varit på plats ett par timmar och fått lite jobb. En liten paus, andas och sen köra på igen. Helt ok!! :o)
 
Nu är det dejt och film med maken och glass!
 
Ha det gott!
 
/ Ann-Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela