kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Jag har glömt påsken!

Publicerad 2013-03-27 20:32:16 i Allmänt,

Ibland undrar jag hur det är fatt med lilla huvudet. Satt det inte fast skulle jag väl glömma det någonstans.
Kom idag på att jag faktiskt inte påskpyntat ute än. Vi brukar alltid sätta upp påskfjädrar i trädet utanför men jag har glömt det!! Fixas snarast!
 
Jobbade halv dag idag och sen bar det iväg till staden med maken. Hjäptes åt att påskhandla och hann med en liten kaffe också innan hemfärden. Trevligt!
 
Tog en promenad efter maten. Så otroligt efterlängtat!! Plockade lite påskris och blåbärsris också så ikväll har jag åtminstone fått ner det i krukor. Imorgon får riset fjädrar :o) Coop bjöd mig på en tulpanbukett och de piggar ju onekligen upp i tillvaron.
 
Hade hoppats träna ikväll men tröttheten segrar. Vi såg på sista avsnittet av familjen Annorlunda istället, det missade vi igår men nu är vi ikapp vi också.
 
Funderar på om jag ska ge efter för mina begär och moffa i mig mer B&J glass på ren trots efter att ha hittat två tomma papper kexchoklad efter maken. Morr. De var ju faktiskt barnens!! Antar att det slår tillbaka på mig själv och min mage men jag kan ju också resonera som så att OM jag sätter i mig glassen nu så har jag det gjort och den kan inte ligga och fresta mig mer. Jag kan också välja att betrakta den som ren medicin i mitt ordentligt morriga och upproriska PMS-tillstånd som nu råder i min kropp. Det känns väldigt, väldigt lockande!
 
Barnen hade lite kompislek efter skolan och sen blev det pannkaka och en paj gjord på grönkål, ajvar, tomat och skinka. Jag åt paj :o)
 
Nu lockar sängen och jag ska börja kvällsfixa här hemma. Jobb imorgon igen men sen häääärligt ledig i hela fyra dagar!! Tjoho!
 
Ha det gott!
 
/ Ann-Mari
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela