kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Planeringsonsdag

Publicerad 2013-11-27 22:21:30 i Allmänt,

Idag hade vi en ganska lugn dag på jobbet. Verksamhetsplanering för vår mottagning och alltså stängt en större del av min arbetsdag. Såna dagar är ganska sköna de med och kul att få planera hur vår verksamhet ska se ut framöver.
 
Hem en kort sväng, sammanställa handlingslista och sen iväg med dotter till hennes dans i stan. Passade på att handla under tiden, fick lite panik när jag såg vad klockan var och att hon snart slutade. Ut ur affären, körde nästa på folk i farten, iväg och fick för mig att ta en genväg som såklart blev en senväg eftersom det var återvändsgränd både här och där. Suck och dubbelsuck. Parkerade och forsade ut och mötte dottern på parkeringen då hon undrat var jag var. Kände mig lite usel men det ska tilläggas att det var absolut första och sista gången - lovar!
 
Väl hemma blev det god middag som maken fixat med hjälp av barnen och sen fixades en kaka till jobbet imorgon, tycker att jag vill tacka mina jobbarkompisar för att jag får fara iväg som jag gör både hit och dit. Jag är tacksam över att de är så toleranta, åtminstone det jag hör... ha ha. Kakan får väl släta över eventuellt grus i maskineriet annars. Det man inte hör det vet man ju inte om heller.
 
Hann med ett träningspass på kvällningen. Skönt att vara igång igen. Kroppen är tacksam och jag är full av energi och mycket piggare. Tjoho!
 
Maken och jag hade lite dejt inplanerat idag. Blir ju inte riktigt detsamma som förr eftersom våra äldsta killar är vakna men de får vara med på ett hörn de med om de vill smaka något (utom ev. alkohol såklart men det har vi sällan). Ikväll blev det tapas med brieost i ugn med honung och valnötter, Serranoskinka, vitlöksgratinerade musslor och kex till (vitlöksbaguette till maken). Såna är vi, vi får ta de tillfällen vi har och då blir det ofta en kväll i veckan istället för på helgen. Det är då de yngsta går och lägger sig i tid och vi kan sitta ner och prata för en gångs skull. Ikväll blev det visserligen "Bonde söker fru" och sen lite prat men mysigt ändå. På helgerna ser vi ofta film med barnen och myser extra mycket med dem istället. Det går i perioder det där, hur vi hinner med varandra men det här systemet är ganska bra faktiskt, blir kanske inte varje vecka men när vi bestämt oss så genomför vi det och det lyser upp vardagen lite.
 
Nu har jag fixat i köket, ska hänga lite tvätt och sen bums i säng. Försov mig i morse. Kroppen säger - sov... jag säger "Javisst, alldeles strax" :o)
 
Imorgon är det stora packardagen och tidigt, tidigt på fredag åker jag till flygplatsen. Det ska bli riktigt, riktigt spännande. Jag har nog inte riktigt fattat det än.
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2013-11-28 07:24:13

Vad mysigt med en date med mannen mitt i veckan, vilka härliga godsaker ni ordnat med. Jag är för att man fixar sådant den tid det passar, vi har ju småbarn här också så vill man prata får det ju bli på kvällarna när den lille somnat och allt annat är färdigt. Tror dina kolleger unnar dig små utflykter då och då, de får ju en glad och pigg kollega tillbaks efter äventyren och en god kaka säger de säkert inte nej till heller! Åh vad spännande med förberedelser och att resdagen nu är här inom bara några få timmar. Hoppas ni får det riktigt mysigt med god mat och mycket att titta på.
Men först hoppas jag du får en riktigt härlig dag!
Kram

Svar: Tack Anki!
Här har fixats och trixats idag och snart är jag klar. Tidigt morgon imorgon och sen iväg, otroligt spännande!

Ja, man får absolut ta den tid som finns och som det passar bäst för en stund tillsammans. Improvisation och flexibilitet :o)

Ha det gott!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela