kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Inte vad jag ser ut att vara...

Publicerad 2013-09-26 10:13:23 i Allmänt,

Igår testade dottern barndans. Älskade det och ska gå igen. KUL! Jag och Lukas softade med andra föräldrar i danslokalens "lounge".. ha ha. Låter lyxigare än vad det var men det var iallafall mjuka kuddar på golvet. Bra så.
 
Väl hemma blev det en sen middag med falukorv i olika varianter varav en thaiinspirerad med kokosmjöl och curry. Gott faktiskt.
 
Såg såklart bönderna på TV på kvällen och även lite av programmet efter med Johan Glans och Anders Jansson, så himla kul!
 
Blev sängen i hyfsad tid men idag är jag trött och oinspirerad. Vill mest hem och sova eller se på film och äta godis... eller båda, men inte samtidigt. Hmm...
 
Jo, lite PMS är det allt... inte lika farligt som det HAR varit men tillräckligt.
 
På utsidan må jag ha en antydan av en sån här, om än något mindre dansant och inte alls på en äng utan möjligtvis i en vårdcentrals reception:
 
 
Men inom mig bor den HÄR damen.... hmmm:
 
 
Japp. Så är det. Känns inte så smickrande men det är ju bara att gilla läget....
 
Ska dessutom få besök i helgen verkar det som. Makens familj. Jag vet inte om hon på den nedre bilden har någon lust faktiskt och jag tror inte att det hjälper att jag sätter på mig den där klänningen med det käcka förklädet på, de lär se både den gröna ögonskuggan och den fräsiga frisyren iallafall.
 
Skit samma. Låt dem komma. Jag kompenserar med en gigantiskt stor bit chokladtårta så fixar jag det nog ;P
 
Ha det gott!
/ Ann-Mari
 
 

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2013-09-26 14:12:01

Men du vad du är rolig! Ha ha fick mig ett gott skratt till dina liknelser! Dock känner jag ju igen mig:).......
Kram

Svar: Mmmm...somliga dagar. Men helgen gick bra. Puh!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela