kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

God Jul!

Publicerad 2014-12-23 21:01:21 i Allmänt,

Nu pysslas det med det sista i huset. Granen är på plats, godiset är klart, maten som förbereds dagen innan är också klar, städningen är nästan helt klar, sängarna renbäddade, hos djuren är det rent och fint, första tallriken till tomten är på väg ut i stallet OCH den första snön har kommit!
 
Ja, jag tror faktiskt att vi fått julstämning i huset.
 
Dessvärre har Saga feber och är lite hängig men vi pytsar i Alvedon då och då för att dämpa öronvärken som hänger ihop med förkylningen. Imorgon hoppas jag att hon är lite bättre.
 
Tog en promenad med alla killar och alla hästar + hund idag och det var så skönt att komma ut i solskenet en stund, det har varit lite för mycket innesittande ett tag nu.
 
Hoppas att Ni alla får en underbar jul!
 
Ha det gott!
/Ann-Mari
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2014-12-24 09:57:16

Låter som ni har allt klart så ni kan ta några dagar ledigt och bara njuta!
God jul till er alla!
Kram

Svar: Tack Anki och god fortsättning och ett gott nytt år önskar jag dig!
Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela