kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Gott Nytt År

Publicerad 2014-12-31 10:24:09 i Allmänt,

Jag önskar Er ett Gott Nytt År.
 
Må Era grå hår bli fler och Era leenden bredare
Må Er stig kantas av lycka, hälsa, upplevelser och erfarenheter
Må inte allt bli lätt för jag vill att Ni ska utmanas, må Ni däremot känna lättnad
 
Må Er bil hålla i evig tid och taket på Ert hus vara stabilt och inte läcka
Må vi alla omfattas av bra och gärna låga räntor och stabil ekonomi
 
Må lyckans lykta rikta sitt sken mot oss alla och må vi skratta oss till långa liv
Må vi alla få känna att vi duger precis som vi är och älska oss själva
Må vår utveckling bli den vi önskar, eller åtminstone den vi behöver
Må vi aldrig, aldrig, aldrig sluta drömma och njuta av fantasi och kreativitet
 
Må vi få värma oss tillsammans med andra i ömsesidig ovillkorlig kärlek
Må vi uppleva gemenskap, solidaritet och trygghet, må de som inte har  - få
Må vi vara kloka nog att njuta av livet vi lever, här och nu
Må vi inse att vi alla är unika och vackra och att vi är starka tillsammans
 
Må nästa år och nästa och nästa bli våra allra bästa år
och må vi aldrig glömma att vi tillsammans kan övervinna allt!
 
 
 
 
Kram och Gott Nytt År!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: elisabeth

Publicerad 2014-12-31 12:44:09

Gott Nytt År ,

Vi ses nästa år !

Svar: God fortsättning vännen, visst gör vi det och all lycka!
Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: Anki

Publicerad 2014-12-31 13:41:09

Gott Nytt År!

Såg du mitt mail?
Kram

Svar: God fortsättning vännen, jajjemen - fick du mitt?
Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: Bara Anna

Publicerad 2015-01-01 10:03:36

Så bra skrivet!!!
Gott Nytt År min vän!

Svar: God fortsättning vännen! Tack!
Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela